Dagbok - Fredagen den 16 december 2005


 
 

Gick upp halvfem som alla jobbar-dagar… Duschade och gjorde mig i ordning, och sen ut till bilen. Började jobba klockan sex som vanligt. Jag var, precis som jag har varit hela veckan, först i skalen på morgonen, och sen i diskplocken. Vi serverade kebabgryta med ris i dag. Lite speciell personalsituation i dag också: Anne-Mari sjukskriven, Nadia vikarie, Salwa arbetstränade, Christina sjuk, Mita gick hem vid tolv, Snurran på möte i någon timme… Men dagen flöt på hyfsat bra ändå. Inget speciellt hände, och klockan blev äntligen två till slut!
 

Jimmy var redan hemma från skolan när jag kom hem. Jenny hade åkt direkt in till stan efter skolan. Hon skulle möta upp med Oscar som kom med bussen från Linköping. Oscar är en kille som hon träffade när hon var på Dreamhack (världens största dator-LAN) i Jönköping för tre veckor sen. Han ska vara här hos oss tills söndag eftermiddag.
 

Jag höll på och pulade, grejade, fixade och donade med allt möjligt och omöjligt här hemma på eftermiddagen. Sen så hjälptes Jimmy och jag åt och förberedde middagen lite. Vid fyratiden så kom Jenny och Oscar hem från stan. Vid sextiden så kom Borzko hem från jobbet. Då åt vi alla fem middag tillsammans. I dag blev det ugnsstekt kycklingfilé, potatisklyftor, vitlöksfraiche, rödlökskeso och massor med grönsaker.
 

Efter middagen så åkte Borzko hem till sin Mamma en stund. Han skulle lämna lite grejer där och så fika och prata lite. Jennys kompis Malin kom hit vid åttatiden. Sen så kom Jimmys kompisar Kristian och Jimi hit vid niotiden. Själv så satt jag förstås som vanligt i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet. Fyra Betapet-matcher mot Snurran blev det i kväll. Det blev 3-1 till mig. Allmänt surfande, chattande, blogg-läsande och allt möjligt annat i datorn också. Och ingen teve alls, som vanligt nu för tiden.
 

Jimmy, Jimi och Kristian stack iväg ut vid halvelvatiden. De skulle förmodligen på någon fest. Malin åkte hem samtidigt. Borzko kom hem från sin Mamma vid halvtolvtiden. Han var trött och gick och la sig då. Själv så sitter jag väl här till ettiden som vanligt när det är ledig dag dagen efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0