Dagbok - Fredagen den 23 december 2005



Upp klockan sju som vanligt. Dusch och frukost som vanligt. Jenny gick upp vid halvnio och Jimmy vid nio. Jag stack iväg en snabbis med bilen vid nio för att köpa en julklapp till Jimmy. Hemma igen vid halvtiotiden. Då var J&J klara så då stack vi alla tre iväg till Willys. Handlade åtta plastkassar fulla för cirka elvahundra spänn i dag.

Väl hemma igen så packade vi upp allt och in i respektive lagerutrymme. Sen så gick vi iväg till Centrum. Där gick vi lite på skilda håll och handlade några julklappar till. Köpte fyra stycken julblomsgrupper också att ge till släkten. Hemma igen vid tolvtiden.

Jimmys mobil ringde fem över tolv… Det var skiftledaren på McDonalds som undrade varför han inte hade kommit till jobbet! Det visade sig att han hade missat att han skulle jobba i dag… Så det var bara för honom att sticka iväg till jobbet på en gång. Perfekt i alla fall att bara kunna ta bilen dit för honom! Han skulle jobba mellan tolv och nio.

Jenny och jag höll på här hemma och fixade sen. Jag skickade iväg e-mail-julkort och sen så satt jag och slog in alla de sista julklapparna. Jenny tillverkade några julklappar av pyssel- och hobby-material som hon hade köpt på Panduro. Vi höll på och fixade med allt möjligt annat här hemma också.

Vid fyratiden så var vi klara med allt. Vi tog bilen och stack iväg då. Först så åkte vi hem till Mamma och Pappa i Örby och lämnade över en julgruppsblomma. Sen så åkte vi till McDonalds i Sköndal och åt middag där. Och sen hem till Farsta igen vid sextiden

Borzko hade nyss kommit från jobbet när vi kom hem. Han tog då över bilen och så åkte han över till sin Mamma i Hallunda med en julgruppsblomma. Han stannade kvar där en stund och åt lite och fikade också. Jenny och jag gick en sväng till Centrum ännu en gång. Jag köpte ännu en julklapp till henne som hon själv fick välja ut. Och så köpte jag mig fyra stycken pocketböcker.

Hemma igen sen vid sjutiden. Höll då på och fixade med det allra sista. Sen så blev det kökssoffan och datorn i knäet vid åttatiden. Jenny satt också vid sin dator. Jimmy kom hem från jobbet vid kvart över nio. Han satte sig med sin bärbara dator vid köksbordet då. Borzko kom hem vid strax före elva från sin Mamma. Han satt sen och tittade på teve. Jag spelade två Betapet-matcher mot Snurran. Rättvis kväll, för vi vann en varsin.

-------------  

God Jul på er allihopa! För nu har det blivit Julafton! Hoppas att ni får en riktigt bra julhelg allihopa. Var rädda om varandra. Drick inte för mycket. Och ta det lugnt ute på vägarna. Stor kram till er alla trogna läsare!



Kommentarer
Postat av: steffanie

God jul till dig och din familj! :-) (fick just rapport från monsterföräldrarna som befinner sig i höjd med Arboga!)

2005-12-24 @ 08:50:15
URL: http://www.steffanie.net
Postat av: Bim

Hej! Hälsa monsterföräldrarna så jättemycket från mig när de är framme här i Stockholm. Ha en toppenjul allihopa! *Kram*

2005-12-24 @ 08:58:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bittan.

Tvärs över landet,till Dej o din familj, min hälsning går:
en önskan om en UNDERBAR JUL o ETT GOTT NYTT ÅR.
Känn min Varma Kram,
Bittan i Gbg m. fam.
Var rädda om Varann.//
PS:Vilken Ljuvligt Jul-Korts-foto..goaste familjen!
Åsså GRATTA Jimmi till Körkort,om än lite sent!D.S

Postat av: Bim

Hej! Kul att du kikade in! Tack för önskan, beröm och grattis! Ha det bäst! Kram!

2005-12-24 @ 11:26:38
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0