Dagbok - Fredagen den 30 december 2005


 

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Upp och duschade och gjorde mig i ordning som vanligt. Frukost sen förstås som vanligt. Och återigen i dag så hade jag tänkt mig en lång morgonpromenad… Men återigen i dag så var det en intensiv snöstorm utanför fönstret… Så det blev ingen promenad i dag heller…





Ställde mig vid strykbrädan istället och strök en jättestor hög med kläder. Jag hade nog inte strukit på över en vecka… så det var ju en hel del eftersom jag stryker alla våra kläder... Jimmy vaknade vid tiotiden. Han hade planerat att åka över till en klasskompis i Rönninge, ett par mil härifrån, men jag lyckades övertala honom att stanna hemma och inte köra bil i snöstormen… Han satte sig vid datorn och spelade datorspel över Internet med kompisen istället.





När jag var klar med strykningen så höll jag på med massa andra hushållsgöromål här hemma. Vid ettiden sen så gick Jimmy och jag en sväng till Centrum. Jag var på M.Q. och lämnade tillbaka en tröja/jacka åt Jenny som hon ångrade att hon köpte. Och Jimmy var hos skomakaren och gjorde några fler hål i ett skärp som han fick i julklapp.





Väl hemma igen så åt vi en lätt lunch. Jimmy fortsatte att sitta vid datorn och jag fortsatte att göra allmänna hushållsgöromål. Sen när jag tyckte att jag hade varit duktig nog i dag, så blev det slappande med datorn resten av eftermiddagen istället. Satt och höll på med allt möjligt, läste mest en massa: Aftonbladet, Expressen, Metro, City Stockholm, Krönikörer, Kolumnister och massor med Bloggar.





Sen blev det en tidig middag. I dag var vi återigen lata och åt pizza från vår lokala pizzeria: Pizza Butik Americana. Jag åt en Vegetariana. Efter det så blev det slappande vid datorn igen. Gick en sväng till Centrum igen sen vid åttatiden tillsammans med Jimmy och köpte chips och godis.





Jag, Borzko och Jimmy tittade på nerladdad film sen, komedin ”40-year old virgin”. Den var väl ganska så rolig. Efter det så blev det datorn igen fram till sängdags.





Saknar Jenny… Fjärde natten hon är borta nu… Men i morgon kommer hon hem! Och Oscar har hon med sig!





Halva jullovet har gått nu… Har haft nio dagar ledigt, och har nio dagar kvar.




 
GOTT NYTT ÅR på er allihopa! Förmodar att jag inte lägger in någon blogg i morgon. Jag skriver väl en extra lång på söndag istället. Ta det lugnt i morgon! Var försiktig med bilkörning i halkan, och med raketerna, och med alkoholen… Men ha en riktigt trevlig Nyårsafton, så hörs vi nästa år!








 

Kommentarer
Postat av: Jenny Kullin

I morgon kmr jag (vi) hem ;D
Puss o kram :)

2005-12-31 @ 00:25:25
Postat av: Bim

Ja, jag vet! Och jag längtar! Puss till dig och kram till Oscar!

2005-12-31 @ 08:39:02
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Ett Rungade Gott Nytt År önskar jag dig och familjen! Ser på dina fina bilder att ni fick lika mycket snö hos er!

2005-12-31 @ 10:51:57
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Tack så himla mycket! Och det samma till dig och gubben din! Ja, vi har jättemycket snö här nu! *Kram*

2005-12-31 @ 13:19:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

Även jag kikar in och önskar dig och familjen ett Gott Nytt År! *kram*

2005-12-31 @ 14:31:42
Postat av: Bim

Tack Snurran! Jag önskar dig och din familj det samma! *Kram*

2005-12-31 @ 14:33:40
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0