Dagbok - Lördagen den 24 december 2005


 

Mobilen alarmade klockan sju som vanligt i dag också. Upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen så gjorde jag mig ett stort glas med kaffe och satte mig vid datorn en stund i lugn och ro med massor med tända ljus. Frukosten fick vänta i dag. Klockan nio så gick Borzko upp och duschade och gjorde sig i ordning. Och klockan tio så gick Jimmy och Jenny upp. Då åt vi frukost tillsammans alla fyra. Det händer verkligen inte ofta nu för tiden! Satt i en timme och åt, lyssnade på julmusik, pratade och hade det mysigt med massor med tända stearinljus. Jimmy och Jenny fick varsin morgon-julklapp också.







Sen så höll jag på och fixade och förberedde det som vi skulle ha med oss hem till min syster. Jimmy och Borzko åkte ut med bilarna och tankade och fixade i ordning dem. Jenny höll på med lite allt möjligt. Efter det så softade vi bara och tog det lugnt fram tills det var dags att åka.







Strax efter två så åkte vi iväg. Hämtade upp min Moster Elsie i Rågsved, och sen min Mamma och Pappa, Gun och Yngve, i Örby, och sen så åkte vi hem till min Syster Anette i Solberga. Drack glögg och pratade först. Sen så hjälptes vi åt lite med att fixa i ordning maten. Vid halvfemtiden så kom Anettes pojkvän Kenneth, och så kom hans två döttrar, plus den ena dotterns man och barn.






Vid femtiden så satte vi oss för att äta Julmiddag. Åt och åt och åt och drack och pratade i ett par timmar. Vid sjutiden så åkte Jimmy och Jenny iväg och hämtade Anettes son Mathias som hade varit med sin Pappa hos hans släkt. Kaffe blev det när de var tillbaka, och så då äntligen Julklappsutdelningen!






Det här fick jag i Julklapp: Av Jenny: en jättefin gaständare + ett Garlic Card + en svart topp från Gina Tricot + ett örngott med ”Jag älskar dig” på. Av Jimmy: en svart topp från J.C. Av Borzko: presentkort på 300:- i FarstaHallen. Av Mamma och Pappa: 500:- kronor. Av Elsie: en chokladask. Av Mathias: två pocketböcker. Av Anette och Kenneth: tre stycken guldkotteljus. Jag blev jättenöjd och glad över mina julklappar!






 

Satt sen och åt, drack, pratade och skrattade. Vid elvatiden, efter åtta timmars julfirande, så var alla trötta och då åkte vi hem. Skjutsade hem Mamma och Pappa plus Elsie också. Vi hade ju båda bilarna med. Jag och Jimmy körde.






Väl hemma så gick vi igenom alla julklappar, provade kläder och så. Sen så satte jag mig vid datorn en stund. GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN ALLIHOPA!




Kommentarer
Postat av: Angela

Åhh, vilken trevlig jul ni hade! Härliga kort, härliga ungar (med risk för att vara tjatig) och himla kul att få se din syrra ;-) *Julkram*

2005-12-25 @ 10:54:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hej! Ja, det var en trevlig jul! Vill ju inte lägga in fotografier på de överiga, vet ju inte om de vill ligga här till allmän beskådan i min blogg... Har i och för sig inte frågat syrran heller, men, men... Det blir ju alltid mest kort på ungarna, och så på min lilla gulliga Mamma förstås! *Julkram tillbaka*

2005-12-25 @ 10:57:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jenny Kullin

Tack för en unerbar Julafton !
Och tack för alla klappar :)
Du är bäst

2005-12-25 @ 12:38:39
Postat av: Bim

Tack själv! För alla fina julklappar! Och för att du är så underbart! Och det är DU som är bäst! (Och Jimmy förstås också!) Älskar dig! Puss och Kram!

2005-12-25 @ 13:40:53
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0