Dagbok - Lördagen den 3 december 2005


Jimmy väckte mig klockan kvart i två i natt när han kom hem. Han mådde bra och var helt okej, men lite onykter var han nog…

Mobilen larmade klockan sju och då gick jag upp och duschade och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp vid åttatiden. När han också var klar så åt vi frukost tillsammans. För mig blev det gröt och fika som vanligt.

Sen vid niotiden så gav jag mig ut på promenad. Gick in mot stan längs tunnelbanelinjen. Lyssnade på technomusik i mp3:n i mobilen under tiden. Det var inte så roligt promenadväder i dag, grått, lite småblåsigt, slaskigt, några grader varmt, men det var ändå skönt att gå eftersom jag inte har promenerat något på en vecka.

Mellan 2 och 2,5 timmar tog det in till stan i dag. Var och kikade lite på Julmarknaden i Gamla Stan på vägen. Även på Marknaden vid T-Centralen. Köpte mig några böcker. Fyra pocketböcker plus en inbunden bok. Köpte även två julklappar! Årets första, och väldigt tidigt för att vara mig! Men jag råkade se två så bra saker till Jimmy och Borzko, så jag kunde inte låta bli att köpa dem! Men jag skriver inte vad det är… Jimmy läser min blogg ibland…







Jenny hade tänkt åka in och möta upp med mig i stan. Men tyvärr så mådde hon dåligt i dag också, så det blev inget av med det. Hon sov ända till tolv, och sen så tog hon bara det lugnt resten av dagen, sov, vilade, läste, satt vid datorn.


Jimmy sov till tio. Sen så åkte han iväg vid elvatiden. Han skulle jobba mellan 12.00 och 20.00 i dag.


Borzko var hemma på dagen. Golvläggaren kom och gjorde klart skadan i vår parkett i vardagsrummet. Det blev jättesnyggt, och det gick på 1.800:- kronor. Borzko satte upp jalusierna på den undre balkongen, så nu har vi jalusier både på övre och nedre balkongen.


Jag kom hem från stan igen vid ettiden. Höll på och plockade, pulade, fixade och grejade med allt möjligt här hemma sen på eftermiddagen.


Stegräknaren var med i dag på promenaden:
20.028 steg
17.02 kilometer
606 förbrukade kalorier
3.04.00 effektiv gångtid





Middag åt vi vid femtiden. Jenny åt mat från McDonalds och Borzko och jag åt rester från kylskåpet.


Sen så blev det soffan. Och för en gångs skull inte datorn i knäet! Utan en bok i stället! När jag var i stan i dag så köpte jag boken: ”Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak” av Pigge Werkelin och Lena Katarina Swanberg. Den handlar om Tsunamin den 26 december 2004 och är skriven av gotlänningen Pigge som förlorade sin fru och sina två små söner i katastrofen. Jag började läsa den, och sen så kunde jag inte sluta… Så jag satt och läste i några timmar tills jag hade läst ut hela. Jag kan varmt rekommendera den. Bra, intressant och gripande.


Borzko hämtade Jimmy på jobbet. Vid niotiden sen så satte vi oss alla fyra i vardagsrummet. Tittade på en nerladdad film: ”Shall we dance” med Richard Gere. Glögg, lussebullar, pepparkakor, mjuk pepparkaka, clementiner, julmust och popcorn blev det till. Filmen var ganska så bra, lite smårolig och charmig. Sen blev det slösurfande vid datorn och slötittande på teven resten av kvällen.







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0