Dagbok - Måndagen den 12 december 2005



 
Måndag och jobb igen precis som vanligt. Den här veckan så är jag först i skalen på morgonen och sen så är jag i diskplocken. Vi serverade kokt kycklingkorv med spaghetti i dag. Jobbade till cirka kvart över tolv, och sen så stack Monica och jag iväg på kurs.


Det var en liten kurs i Näringslära arrangerad av Kostenheten inom Stockholm Stad. Kursen hölls inne i stan. Den skulle vara mellan halvtvå och fyra. Men den ordinarie kursledaren var sjuk, och vikarien var inte så insatt i ämnet, så kursen blev kortad med en hel timme. Så redan klockan tre fick vi åka hem. Så tyvärr så gav väl inte kursen riktigt så mycket som jag kanske hade trott att den skulle göra… Men det var intressant och kul ändå.


Hemma vid fyratiden. Jenny åkte direkt från skolan in till stan för att träffa några kompisar. Efter att Jimmy och jag hade ätit middag så åkte vi ut med bilen en stund. Vi hade med oss hans nya GPS och så körde vi runt lite och lekte och testade den. Sen så åkte vi hem en sväng till Mamma och Pappa. Där satt vi och fikade och pratade en stund. Och så hjälpte Jimmy min Pappa med lite problem som han hade med sin video.


Hemma igen vid halvsjutiden. Jenny kom från stan ungefär samtidigt. Borzko kom inte hem från jobbet förrän vid åttatiden. Efter lite plockande, pulande, grejande och fixande här hemma, så blev det dags för datorn så småningom. Spelade två Betapet-matcher mot Snurran bland annat. Hon vann båda…


Försökte att beställa Rolling Stones-biljetter på TicNet, som släpptes i morse. Men de var redan slut… Fast på Blocket fanns det ju massor. Så jag köpte två stycken biljetter där istället. Vi hittade en kille här i närheten, i Högdalen, som sålde ståplatsbiljetter. De kostade egentligen 940:- kronor styck, och han tog 1.200:- kronor styck… Men, men, det kan det väl vara värt för att se sina gamla idoler ännu en gång! Och förmodligen för sista gången! Det blir Jimmy och jag som åker ner för att se dem på Ullevi i Göteborg, lördagen den 10 juni klockan 19.30, för Borzko och Jenny tycker inte om deras musik. Ser verkligen fram emot det! Jag har bara sett dem en gång tidigare, och det var också i Göteborg, och jag tror att det var 1983…







 

Kommentarer
Postat av: Angela

Aha, nu fattar jag varför det var så lång kö utanför Skandinavien i dag när jag gick från Valhalla. OK - du vet var jag bor ;-) *Kram*

2005-12-12 @ 22:10:49
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Flinar* Ja, jag vet ju det! *Kram*

2005-12-13 @ 14:58:10
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Det är inget lyxhotell men det regnar inte in...om det nu skulle regna den helgen. Men du har väl beställt fint väder redan ;-) *Kram*

2005-12-13 @ 16:30:52
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

SJÄLVKLART så har jag besällt fint väder! Men om det sen beställningen fungerar... Ja, det återstår att se... Men jag ska komma ihåg din inbjudan! Det beror väl lite på sonen också... *Kram*

2005-12-13 @ 18:52:37
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0