Dagbok - Måndagen den 26 december 2005


 

Mobilen ringde klockan sju i dag. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen så blev det förstås frukost. Borzko hade gått upp redan halvfyra och åkt till jobbet. Jimmy hade kommit hem från jobbet strax efter sex efter sitt nattjobb och gått och lagt sig för att sova. Jenny gick upp vid halvniotiden.

Jenny och jag hade bestämt oss för en shoppingdag i dag på annandagsrean. Jag hade tänkt att promenera in till stan och sen möta upp med Jenny där. Men utanför fönstret var det snöstorm… Så jag struntade i det och vi tog istället tunnelbanan tillsammans in till stan strax före tio.

(Som vanligt så blev det en Kaffe-Choko från 7-Eleven på vägen!)




Gick av vid Slussen och promenerade därifrån in till City. Sen så blev det shopping i fyra timmar! Jag köpte: ett par svarta Lee-jeans på J.C., ett par svarta Gina Tricot-jeans, åtta par strumpor, en svart topp med tryck, en svart sweatshirt-bolero. Jenny köpte en hel del kläder och även en del andra prylar för en del av sina julklappspengar.


(Turist-kort!)




Promenerade runt en hel del på stan också och kollade på lite allt möjligt. En fika och macka blev det också. Sen när klockan närmade sig halvtre så åkte vi från stan. Jenny gick av vid Slussen och gick för att jobba på 7-Eleven mellan 15.00 och 20.00. Jag åkte med t-banan till Rågsved där jag mötte upp med Jimmy. Han hade sovit hela dagen till klockan två efter sitt nattjobb.


Vi åkte upp till min Moster Elsie som bor i Rågsved. Hon bjuder alltid på middag på annandagen. De som också var där var: min mamma Gun, min pappa Yngve, min syster Anette, min systerson Mathias, mammas/mosters kusin Maine, Maines man Nisse. Borzko kom också dit, fast en timme senare, för han blev sen från jobbet på grund av snön.


(Jimmy med Kusin Mathias.)




Vi åt massor med julmat först, sen blev det ost och kex, och efter det kaffe. Pratade, skrattade och hade det trevligt. Många och heta diskussioner förstås också, som alltid när vi har släktträff! Jimmy och Mathias åkte iväg och hämtade Jenny på jobbet, så hon också hann vara med en liten stund. Sen så åkte vi alla hem vid niotiden.


När vi kom hem så blev det bara slappande. Borzko gick och la sig hyfsat tidigt, för han ska ju jobba som vanligt i morgon och gå upp halvfyra. Jenny satt vid datorn en hel del, och så packade hon ner lite grejer, för hon ska åka till Oscar i Linköping i morgon och vara där i några dagar. Jimmy satt med sin bärbara dator i köket och spelade ”World Of Warcraft”. Och jag satt förstås i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet och höll på med allt möjligt.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0