Dagbok - Söndagen den 11 december 2005




Lördagskvällen var en mysig kväll. Jag, Jimmy och Jenny satt hela kvällen i köket med våra bärbara datorer. Chattade, surfade, spelade. Det är ju synd att Borzko inte gillar datorer… Det känns som om han är lite ”utanför” ibland… Men han säger att han är nöjd med att sitta och titta på teve när vi övriga sitter med datorerna. Han satt i vardagsrummet hela kvällen och tittade på teve, mest sport… Och han verkade nöjd och glad över det. En Betapet-match blev det för mig, men inte mot Snurran som det brukar vara! Utan mot Jimmy, Jenny och Oscar. Jag vann! Det var en väldigt mysig dag och kväll i alla fall! Så roligt när ungdomarna är hemma och vill umgås! Det gäller att ta vara på det! Gick och la mig vid ettiden.

---------  

Mobilen larmade klockan sju som de flesta av mina lediga dagar. Sex timmars sömn är alldeles lagom för mig. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Efter det så blev det förstås frukost. Och sen så satt jag en liten stund med datorn. Borzko gick upp vid halvniotiden. Efter att han hade gjort sig i ordning och ätit frukost så gick han iväg till Farstahallen för att träna i ett par timmar. Själv så höll jag på med alla möjliga hushållsgöromål här hemma.

Både Jimmy och Jenny gick upp klockan tio. Självfallet så duschade de också och gjorde sig i ordning och sen så åt de frukost. Sen så slappade de framför datorn mest. Själv så höll jag på och fixade, donade, grejade och plockade med allt möjligt och omöjligt här hemma. Sen vid tolvtiden så fick jag med mig Jimmy ut på en promenad. Klart och lite halv-soligt ute. Riktigt skönt att gå var det. Vi gick i en timme ungefär, till Hökarängen och så en liten omväg tillbaka.






Hemma vid ettiden igen. Borzko hade kommit hem från gymmet då också. Lite lunch blev det då. Jag åt yoghurt och flingor, och så kaffe förstås. Sen så stack Jenny och jag iväg en sväng ner till Centrum. Hon köpte några smågrejer och så gick vi och kollade lite. Hemma igen efter någon timme. Borzko åkte iväg på eftermiddagen för att hämta sin lastbil. Jimmy satt vid datorn. Jenny också. Själv så la jag mig i kökssoffan och läste ut boken: ”Vem är Björn och vem är Benny?” av Fredrik Lindström och Hasse Pihl.






Middag så småningom. Jag var lika lat i dag som jag var i går… Ingen hemlagad mat i dag heller! I dag blev det mat från Burger King. Jag åt ett Whopper Pepper Meal. Sen blev det slappande för oss alla resten av kvällen. Som vanligt. Jag, Jimmy och Jenny vid våra datorer och Borzko vid teven. Jag läste lite till också. Nu i boken: ”Jenny S” av Denise Rudberg. Och nu blir det datorn resten av kvällen.




 

Och i morgon så är det tyvärr Måndag igen… Helgerna går alldeles för fort… Hoppas att ni alla andra också har haft en bra helg.



 

Kommentarer
Postat av: Angela

Och jag säger som jag brukar...kul med lite foton på familjen. Tittade just i ditt fotoalbum där närbilderna är bättre. Jenny är ju som en liten prinsessa, vacker som en dag! Förstår att du är stolt över de dina... *Kram*

2005-12-11 @ 21:15:18
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Ler stort och glatt* Tack för dina, som alltid, snälla kommentarer! Kul att du tittar in i mitt fotoalbum på msn spaces också! http://spaces.msn.com/members/Bim61/ Ja, jag är JÄTTESTOLT över båda mina barn! Men det verkar ju du vara över dina två också! *Kram*

2005-12-11 @ 21:17:58
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Karro på Glamourbloggen

Åh Burger King! Det var glädje det, när mamma o pappa tog med oss barn till pizzeria eller snabbmatsrestaurang!

2005-12-12 @ 00:13:27
URL: http://karolinalassbo.blogspot.com
Postat av: Bim

*Ler* Ja, mat är glädje!

2005-12-12 @ 18:57:56
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jenny Kullin

Tack för dom fina orden om mig Angela :)
blev mkt glad.
sådan Mor sådan dotter ;)

2005-12-12 @ 22:10:03
Postat av: Bim

Tack du också, Jenny! För orden om mig! *Kram*

2005-12-13 @ 14:57:28
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Jenny> Ja, visst är det väl så sådan Mor sådan Dotter. Någon gång ska jag nog lyckas lura till det så vi får träffas någon gång in real mor din och jag ;-)

2005-12-13 @ 16:28:33
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Flinar* Kanske det kanske! *Kram*

2005-12-13 @ 18:50:55
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0