Dagbok - Tisdagen den 13 december 2005




Upp halvfem som vanligt… Duschade och gjorde mig i ordning och sen åkte jag i väg till jobbet strax efter halvsex. Jenny åkte med mig i bilen till skolan i dag, för hon skulle vara med i Lucia-tåget och de skulle träffas sex. Jag jobbade i skalen en stund, och sen gick jag och satte mig och tittade på Lucia-tåget. Tyckte att årets tåg var bättre än förra årets. Jenny var sötast förstås! Och sjöng och skötte sig bra gjorde hon också!

Sen så fikade jag med mina arbetskamrater. Glögg drack vi förstås också! (Blossa LättGlögg för mig). Fortsatte sen att jobba i skalen fram till vår lunch, och sen så hjälpte jag till med dukningen. I dag serverade vi risgrynsgröt med kanel och socker. Sen hade vi också: mjukt bröd, ost, medvurst, clementiner och pepparkakor.

Inga åt på sina ordinarie lunchtider i dag, utan de flesta kom nästan samtidigt, så det var väldigt rushigt. Jag var ju då i diskplocken / grovdisken och det är ju mindre kul en sån här dag… Gröt blir ju som klister efter ett tag… Men både Mita och Snurran kom in och hjälpte Monica och mig när det var som värst så det gick bra ändå.

Hem direkt efter jobbet. Jenny åkte även med mig hem i dag. Jimmy var redan hemma när vi kom hem. Vi åt en mycket tidig middag sen för Jimmy skulle åka och jobba på McDonalds mellan fem och nio. Redan vid halvfyra åt vid. Plättar blev det bara till middag i dag.

Jimmy åkte iväg vid fyratiden och då gick Jenny och jag en sväng till Centrum. Var på systemet och köpte vin och glögg. Jenny klackade ett par stövlar. Köpte fyra pocketböcker. Och sen så köpte jag en present till vår julklappsutdelning på jobbet. Hem sen igen.

Höll på med lite allmänna hushållsgöromål när vi kom hem. Och sen när jag kände mig klar med det så blev det kökssoffan och datorn i knäet. Surfande, bloggande, chattande, läsande, m.m. Och så blev det två stycken Betapet-matcher mot Snurran. I kväll hade jag turen på min sida, för jag vann båda! Jenny satt mest vid sin dator. Sen så gick hon och la sig tidig för hon var trött. Borzko kom hem från jobbet strax före åtta. Han tittade på teve sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0