Dagbok - Lördagen den 19 november 2005

Mobilen ringde klockan sju i morse. Gick upp och duschade och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp vid åttatiden. När han var duschad och iordninggjord så åt vi frukost tillsammans. Satt och åt och pratade en stund. Sen så satte vi igång och städade och fixade här hemma. Det blev den vanliga lördagssysselsättningen. Vi hjälptes åt med att: dammsuga, torka golv, skura toalett och badrum, städa av balkongerna, byta handdukar, tvätta handdukar, tvätta kläder, stryka kläder, m.m.

 
Jimmy var ju inte hemma, för han LAN:ade ju hos Kristian i natt. Jenny och Viktor vaknade vid tolvtiden. Åt lite lunch då när de åt frukost. Sen så stack Borzko iväg till Farsta-Hallen för att stryketräna. Och själv så gav jag mig iväg ut på en promenad. Soligt och fint ute, men några grader kallt och lite blåsigt. Jag gick vägen längs tunnelbanan in mot stan. Gick till Sandsborg i dag, och därifrån så tog jag tunnelbanan. Jenny och Viktor kom med det tåget. Viktor åkte hem till sig, och Jenny och jag gick av i Skanstull. Därifrån så promenerade vi in till Hötorget. Köpte varsin Kaffe-Choko på 7-Eleven att ha under promenaden.


Inne i stan så gick vi mest och kollade på grejer. Köpte faktiskt nästan ingenting i dag. Bara lite glitter och kulor som vi ska ha till att pynta med till första advent. Och lite frukt på Hötorget. Promenerade runt på stan och kollade på lite allt möjligt i affärerna. Var även inne i Storkyrkan och tände varsitt ljus för att hedra de som inte är med oss längre… Tänkte en extra tanke på min farbror ”Kulan” som dog i somras… Sen så åkte vi hemåt vid tretiden. Fel i tunnelbanan var det, så det tog en timme att komma hem…



Nya Stegräknaren var med i dag:
16.833 steg
14.30 kilometer
510 förbrukade kalorier
2.38.24 effektiv gångtid

 
Jimmy hade precis kommit hem när vi kom. Borzko var också hemma. Sen så hjälptes vi åt med middagen. I dag blev det lövbiff, potatisklyftor, rödlökskeso, vitlöksfraiche, basilikafraiche, och massor med grönsaker (isbergssallad, champinjoner, gurka, tomater, paprika). Jättegott! Satt länge och åt och pratade.



Sen så gjorde sig Jenny i ordning för att åka hem till Viktor på Lidingö. Hon skulle även sova där i natt. Jimmy och jag följde henne till tunnelbanan vid sjutiden. Passade på då att ta ett kort på snön som föll… Första snön här…



 

Efter att vi kom in igen så satt Jimmy och jag med våra bärbara datorer, och Borzko satt framför teven och kollade på sport, två fotbollsmatcher i rad tror jag det var som han tittade på… Jag höll på med allt möjligt i datorn, spelade två Betapet-matcher mot ”okända” bland annat. Körde några andra småspel online också. Sen så satt Jimmy och jag och tittade på en massa gamla musikvideos som han laddade ner.

 
Nu är det vitt ute… *Suckar*




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0