Dagbok - Måndagen den 21 november 2005


Måndag igen, jobb igen… Den här veckan så är jag först i skalen, och sen så är jag i disken. Vi serverade kycklinggryta och ris i dag. Inget speciellt hände på jobbet, det var en relativt sett ganska så lugn dag. Fast sen när jag skulle diska klart allt det sista efter vår fikarast så vägrade diskmaskinen att fungera… Så jag fick lämna en massa disk kvar till i morgon... Vi får väl se om den sätter igång av sig själv efter nattvilan, eller om vi får ringa vår kära reparatör på DiskTeknik.
 

Efter jobbet så åkte jag en snabbis till Högdalen och köpte en röd Cyklamen. Sen så åkte jag hem till Mamma och Pappa i Örby för att ge blomman till Mamma. Hon har varit förkyld och haft en jobbig hosta och inte mått bra i någon vecka nu. Så jag tyckte att hon behövde lite uppmuntran. Satt och pratade en stund och sen så åkte jag därifrån strax före tre.
 

Åkte tillbaka till Hagsätra och mötte upp med Jenny utanför skolan klockan tre. Sen så åkte vi iväg till Ungdomsmottagningen i Rågsved. Jenny behövde nya p-piller och det fick hon utskrivet. När hon var klar så åkte vi hem till Farsta.
 

Parkerade bilen och sen gick vi till Centrum till Apoteket och hämtade ut hennes piller. Sen så gick vi hem. Jimmy kom hem från skolan strax efter att vi kom hem. Åt middag vi tre tillsammans vid femtiden. Efter middagen så höll både Jimmy och Jenny på och städade sina rum. Det behövdes… Själv så höll jag som vanligt på och grejade, fixade, plockade och pulade med allt möjligt här hemma.
 

Vid sjutiden så blev det datorn i knäet istället. Och så slappande resten av kvällen. Tittade på ett väldigt intressant teveprogram: ”Outsiders” på Femman som i kväll handlade om Bodymodification (tatuering, piercing, scarification, implantat, töjning, m.m.) Mycket häftigt och intressant var det! Man blir ju såååå sugen!
 

Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Efter att han ätit och duschat så hjälptes han och Jimmy åt att sätta på takboxen på Volvon för den förestående Jönköpingsresan på Onsdag.
 

En Betapet-match mot Snurran, jag förlorade…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0