Dagbok - Måndagen den 28 november 2005

 



Jaha, måndag igen… och jobb igen… Fick börja med att sopa fram bilen på morgonen. En hel del snö hade kommit under natten, och desto mer kom sen på dagen! Den här veckan så är jag först i skalen på morgonen, sen så dukar jag matsalarna, och sen så är jag andreman i stora matsalen tillsammans med Christina som är försteman. Vi serverade chili con carne med ris i dag. Tung och jobbig dag i dag på jobbet… Massa tjafs… Orkar inte skriva och förklara… Men i stort sett så är vi ”överkörda” av ledningen ”som vanligt”… Kände mig trött och lite låg också…


När jag skulle hem från jobbet så fick jag verkligen sopa fram bilen… Mycket snö hade kommit under arbetsdagen. Åkte sen hem direkt från jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem. Vi hade egentligen planerat att gå till gymmet och träna… Men ingen av oss hade någon lust… Vi gick till Centrum en sväng istället. Köpte sex stycken ytterkrukor på Åhléns och sen så var vi på Clas Ohlson och köpte en snöskyffel.


Hem igen och sen så gick jag strax tillbaka och mötte Jenny i Centrum när hon kom från skolan. Vi gick till Skopunkten. Jag köpte mig två par stövlar och hon ett par. Då de ju alltid har att man får köpa tre par och betala för två, så blev det tre par för 600:-. 200:- paret är ju helt okej!


Hem igen och då blev det middag för oss tre. I dag åt vi bara rester från söndagens goda middag. Efteråt så höll jag på med allt möjligt här hemma som vanligt. Tvätt, disk, och lite allmänt pulande, plockande, grejande och fixande. Jenny och jag gick ut en liten sväng och tog några fotografier på snön också.


Sen så blev det datorn och teven resten av kvällen. Samma sak gällde för Jimmy och Jenny. Ett tag så satt vi alla tre med bärbara datorer på köksbordet! Mysigt! Och så kollade vi samtidigt på ”Outsiders”. Och så drack vi thé respektive kaffe och åt clementiner respektive pepparkakor. En Betapet-match mot Snurran blev det också, och den hade jag turen att vinna.


Borzko har varit ledig i dag. Han har varit på Södersjukhuset och genomgått en liten operation i urinblåsan. Allt är bara bra med honom, men han får ligga kvar där tills i morgon.


Fyra bilder från i kväll.








 



 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0