Dagbok - Söndagen den 13 november 2005

 


Mobilen ringde klockan sju i morse som vanligt. Upp och käkade gröt och fikade. Sen så satte jag mig med datorn i knäet i kökssoffan medan alla andra, Borzko, Jimmy, Jenny och Viktor, sov.

 

Vid niotiden så gick Borzko och Jimmy upp. De duschade förstås också och åt frukost. Sen så stack Borzko iväg till Farsta-Hallen i dag igen för att träna. Jimmy och jag satt vid våra datorer en stund, och sen så gick vi iväg en sväng till Centrum.
 

Jag köpte mig en ny stegräknare. Jag var så trött på min gamla… Knapparna sitter lite dumt på den så jag nollställer den av misstag ibland. I går var det så när jag promenerade till stan, jag tittade på den, och det var över 15.000 steg, och nästa gång jag tittade så var det bara några hundra steg… Inte kul alls. Så nu så köpte jag en fin liten Silva-stegräknare för 250:-. (Se bild och info i tidigare blogg-inlägg). Jag köpte också en 25-pack med DVD-skivor att bränna på, för 200:-. Teknik-Magasinet var det vi handlade på.
 

Hem igen och då hade även Jenny och Viktor vaknat. Jimmy stack så småningom iväg till jobbet. Han skulle jobba i dag också, tredje dagen i rad, i dag mellan 13.30 och 21.45. Jag höll på lite hemma sen. Plockade, fixade, donade, grejade, småstädade och höll på med allt möjligt och omöjligt som vanligt här hemma.
 

Borzko kom hem från gymmet vid tvåtiden. Då tog han bilen och åkte iväg till Kyrkogården till sin Pappas grav för att tända ett ljus och sätta dit en blomma på Fars Dag. Själv så hade jag tänkt att åka hem till min Pappa för att uppvakta honom på Fars Dag med en present, men Mamma var förkyld och kände sig dålig, så hon ville inte att jag eller någon annan skulle komma i dag. Så jag får uppvakta honom en annan dag i stället.
 

Jag gick iväg till Centrum ytterligare en gång istället. Den här gången med Jenny och Viktor. Jenny köpte Fars Dags-present till Borzko från henne och Jimmy. Hon köpte lotter för 150:- kronor. Jag köpte mig nya örhängen i silver med lite glittriga stenar, sex stycken för sammanlagt 250:- kronor, på GuldFynd. Köpte varsin toast till lunch också.
 

Väl hemma igen så satt jag en hel del vid datorn igen. Höll på och laddade ner lite musik och filmer och brände lite skivor. Höll på med lite annat också. När Borzko kom hem från Kyrkogården så åkte han iväg till sitt jobb och hämtade upp sin lastbil. Han var även iväg och tankade upp båda våra bilar och fixade lite med dem båda två.
 

Viktor åkte hem till Lidingö vid femtiden. Då ställde sig Jenny och stekte pannkakor. Inte ofta som hon lagar mat precis! Men när hon fick jeansen för 400:- av mig i går så gjorde vi en liten deal, hon skulle ”betala” med lite ”tjänster”, alltså ”hjälpa till” lite mera här hemma. Så då började hon med att steka pannkakor i dag. Hon tyckte även att det var som en liten ”extrapresent” till Borzko på Fars Dag, att det var hon som lagade maten i dag.
 

Kvällen blev som vanligt lugn. Satt större delen av kvällen med min dator i knäet. Jenny satt också vid datorn mest. Men hon kunde inte sitta vid sin stationära dator utan hon fick låna Jimmys gamla bärbara dator. För hennes dator luktade nämligen väldigt mycket bränt… Vet inte om det är massor med damm i den, eller om det är någon kabel… Vi stängde i alla fall av den och vågade inte sätta igång den igen… Vi får göra det i morgon när vår datorkunnige Jimmy är hemma. Borzko kollade på teve större delen av kvällen, sport, sport och sport förstås. Själv så såg jag bara ett enda teveprogram i kväll: ”Parlamentet” förstås! Och favoriten Magnus Betnér var med i kväll.
 

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa någon av de två böcker som jag håller på med. Ska vänta in Jimmy som kommer från jobbet strax före elva. Sen ska jag sova.
 

Måndag i morgon igen… Fem arbetsdagar till nästa helg… Tjugoåtta arbetsdagar till Jullovet…



Kommentarer
Postat av: Angela

Åh, nu har vi ju likadana stegräknare! Jag blev tvungen att köpa en ny när jag lät den gamla bada i toaletten ;-)

2005-11-14 @ 09:02:00
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie

Hahaha! Ja, det kommer jag ihåg när du skrev om! Ibland är man ju klantig. *Kram*

2005-11-14 @ 15:11:48
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0