Dagbok – Lördagen den 29 april 2006


 

Mobilen larmade klockan sju i dag som nästan alltid på mina lediga dagar. Jag la mig som vanligt vid ettiden i går kväll, och jag mår alltid bäst av cirka sex timmars sömn. Gick upp och duschade, gjorde mig i ordning och åt frukost. Hade tänkt mig en morgonpromenad in till stan sen, men det var mörkt, grått, ruggigt och blött ute. Såg ut att ha regnat hela natten och det duggregnade lite fortfarande. Kände absolut inte för att gå ut och gå i det vädret, så jag satte mig vid datorn istället.

Jenny vaknade och kom upp vid halvelvatiden. Hon gjorde sig i ordning och åt frukost. Vi satt och pratade en stund och sen så stack hon iväg vid tolvtiden till tunnelbanan för att åka till Skärholmen. Hon skulle på extra dansträning i dag mellan ett och tre.

Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. Han gjorde sig i ordning och åt frukost. Vi satt och pratade en stund och sen så satte han sig vid sin dator och spelade War Of Worldcraft.

Borzko kom hem från jobbet vid tolvtiden. Han gick och la sig för att sova i ett par timmar eftersom han var trött efter sitt arbetspass. Han gick ju upp halvtvå i natt.

Jag höll på och fixade, grejade, plockade, donade med allt möjligt och omöjligt hushållsbestyr här hemma. Varvade med stunder vid datorn också.

Jimmy stack iväg med bilen och hämtade upp Jenny i Skärholmen. De var hemma igen vid halvfyratiden. Jenny duschade efter sin dansträning.

Borzko vaknade och gick upp vid fyratiden. Han duschade och gjorde sig i ordning.

Vid halvfemtiden så gick vi alla fyra iväg. Vi hade bestämt oss för en ”familjekväll”. Vi brukar försöka att ha det ibland, kanske ungefär en gång i kvartalet, då vi umgås och gör något kul tillsammans hela kvällen. Vi hade i dag bestämt oss för att först gå ut och äta på restaurang. Sen hyra film och köpa en massa gott till kvällen. Efter det gå hem och spela sällskapsspel, ”Så det kan låta”, och ”Trivial Persuit”. Och efter det titta på en DVD-film tillsammans. Och inte sitta något framför datorerna och inte heller något tevetittande.

Egentligen så hade vi ju tänkt fira Valborgshelgen ute på mina föräldrars landställe. Men eftersom Mamma blev sjuk och inte ville åka ut, så struntade vi också i det. Det är inte lika kul att vara där ute på landet utan Mamma och Pappa. Om det ändå bara är vi fyra så är vi hellre hemma.

Vi gick mot Centrum vid halvfemtiden. Kikade lite runt i affärerna i en halvtimme först. Sen så gick vi till restaurangen ”Sam & Co” som ligger mitt i Centrum. Jenny, Jimmy och Borzko åt fläsknoisette med bearnaisesås. Till det så hade J&J klyftpotatis och Borzko tog potatisgratäng. Jag åt Pasta Pollo. Det var kyckling, pasta och grönsaker i en god sås. Jimmy och Borzko tog varsin starköl, och Jenny och jag drack cola respektive ramlösa. Maten smakade mycket bra och vi satt och pratade i någon timme.






Sen så gick vi till Megastore och hyrde en film till kvällen. Det blev ”Mankells Wallander – Mastermind”. Efter det så gick vi till Konsum och handlade chips, dipp och godis. Hem sen efter det. Satte oss i köket och spelade spel när vi kom hem. Först spelade vi ett parti ”Så det kan låta”. Jenny och jag spelade tillsammans och vi vann. Sen så spelade vi ett parti ”Trivial Persuit”. Då spelade vi var och en för sig, och då vann Borzko. Sen så spelade vi ett parti ”Så det kan låta” igen, och det partiet vann Jenny och jag igen.











Efter det så gick vi upp till vardagsrummet för att se på filmen (Mastermind). Vi tyckte alla fyra att den var jättebra. Bra handling, bra skådisar, riktigt spännande. Vi kan verkligen rekommendera den. Det är tydligen film nummer sju i en serie om åtta, så vi ska nog ta och se de andra sju också.

När filmen var slut så var klockan tolv. Borzko gick och la sig och sov då, och vi övriga tre satte oss vid våra datorer. Lär väl bli sittande här till ettiden som vanligt.



Kommentarer
Postat av: Angela

Låter fantastiskt härligt med familjekväll! Det går ju att se på bilderna också att ni faktiskt tycker så hela familjen. Bilder är härliga!

2006-04-30 @ 22:42:38
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, vi har faktiskt riktigt trevligt på våra familjekvällar! Det tror jag nog att vi alla fyra tycker! Det blir ju inte så ofta precis, men det kanske är därför det är så trevligt! ;-)

2006-04-30 @ 22:50:48
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Jag tycker man ska vara glad så länge det blir av överhuvud taget. Men det är jag övertygad om att både du och Borzko är! *Kram*

2006-04-30 @ 23:27:37
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Dubbelt ABSOLUT svarar jag på det! ;-) :-) *Kram*

2006-04-30 @ 23:31:06
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0