Dagbok – Söndagen den 16 april 2006



Mobilen larmade halvåtta i morse efter sex timmars sömn eftersom jag somnade vid halvtvåtiden i natt. Jimmy kom precis då hem från sitt nattpass på McDonalds mellan 23.00 och 07.00. Han gick givetvis och la sig för att sova direkt. Jag duschade och gjorde mig i ordning. Borzko sov, och så gjorde även Jenny och Robin.

Klockan halvnio så gick jag ut på en promenad. Det var lite halvmulet i dag, men ändå ganska så skönt. I dag blev det Hökarängsvarvet och sen en sväng runt Farsta. Var ute i cirka en och en halv timme. Hemma vid tiotiden igen.

Stegräknaren var med:
10.052 steg
8.54 kilometer
304 förbrukade kalorier
1.25.03 effektiv gångtid

Jenny och Robin vaknade och gick upp ungefär när jag kom hem. De åt frukost och jag satt och pratade med dem en stund. Sen så duschade de och gjorde sig i ordning. Vid halvtolvtiden sen så åkte de båda iväg. De skulle åka ut på Värmdö för att umgås med Robins familj och släkt. Sen skulle Jenny sova över hos Robin i natt i Medborgarplatsen.

Jag höll på och fixade här hemma med allt möjligt hushållsarbete. Varvade med lite datorstunder också. Jimmy vaknade och gick upp vid halvtvåtiden. Efter att han hade ätit och gjort sig i ordning så följde jag med honom när han skulle till macken och fixa lite. Sen blev det återigen fixande varvat med datorn.

Borzko tillbringade sin dag på Södersjukhusets Akutmottagning. Han har haft jätteont i sin vänstra arm i en vecka. Ont och så har den domnat av konstigt. Han har vaknat flera gånger på nätterna av det också. Jag har tjatat på honom att han borde kolla upp det. Hans pappa hade ju kärlkramp och problem med hjärtat, och med tanke på det, och även på ålder och stress, så ska man inte nonchalera sånt tycker jag.

Han åkte dit i morse och de kollade allt, allt och lite till. Men det var inga problem vare sig med hjärtat eller kärlkramp. Utan det var en nerv som låg i kläm i armbågen. Han fick tabletter som han ska äta i två veckor, och i övrigt ska han leva som vanligt. Om det inte är bra om två veckor så ska han gå till vårdcentralen.
 
Borzko kom hem vid fyratiden. Sen så åt han, jag och Jimmy middag vid halvfemtiden. Det blev rester från påskbuffén i går, och även från middagen i fredags. Goda rester var det i alla fall! Satt sen en stund i kvällssolen på övre balkongen och läste. Så skönt! Sen vid strax efter sex så åkte Jimmy iväg för att jobba ännu ett pass på McDonalds, den här gången mellan 19.00 och 04.00.

Sen så blev det slappande på kvällen för mig och Borzko. Fast bara en stund för Borzko, för han gick och la sig redan klockan åtta, för han ska jobba i morgon, och ska gå upp redan klockan två i natt. Jag satt i min ensamhet i min kökssoffa med min lilla bärbara dator i knäet. Läste också ut boken som jag började på i dag: ”Kulla-Gulla i övergångsåldern – eller Nu fyller alla duktiga flickor 50” av Cecilia Hagen. En tio år gammal pocketbok som jag köpte billigt på second hand. Den var väl sådär. Kollade på ”Big Brother Live” på Kanal Fem, sen blev det ”Rockklassiker” på radio resten av kvällen.

-------------  

Tråkig blogg utan fotografier i dag. Hade tänkt försöka att lägga in fotografier varje dag hädanefter. Tycker att bloggen blir mycket trevligare då. Nu har jag bloggat i nio dagar i rad med fotografier, men i dag har jag ingen inspiration till det. Ni får kolla tillbaka på fotografierna de senaste nio dagarna istället. Till exempel i går, då jag la in hela tolv stycken.

Och glöm inte bort att läsa Jennys Blogg!

Ha en trevlig avslutning på påsken allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0