Dagbok – Söndagen den 9 april 2006


 

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Dusch, iordninggörande och sen gröt- och fika-frukost. Borzko gick upp klockan åtta och genomgick liknande procedurer. Vi hade en pratstund och jag satt även en stund vid datorn. Vid kvart i tio sen så gick vi båda hemifrån fast åt olika håll. Borzko gick bort till Farstahallen för att träna. Och själv så gick jag ut på promenad. Jimmy kom hem ungefär samtidigt från sitt nattpass på jobbet och gick och la sig för att sova direkt då vid tiotiden.

Jag gick först Hökarängsvarvet, sen gick jag ner till Hökarängsbadet och sen ner till Farstastrandsbadet. Underbart väder ute. Strålande sol, ljum vind, cirka fem plusgrader. På slutet av promenaden kom det tyvärr lite moln också. Letade tussilago i dag också men hittade inga. Det kanske inte växer tussilago här i Farsta!? Eller så är de mycket senare här än på andra ställen. Fast förmodligen så är det väl jag som tittar på fel ställen.

(Om exakt två månader så är det skolavslutning… Och då hoppas jag att jag, efter att vi har slutat för dagen och för terminen, kan gå ner hit för att sola och bada…)








(Eller hit…)









Stegräknaren var med:
10.501 steg
8.92 kilometer
318 förbrukade kalorier
1.28.31 effektiv gångtid

Hemma vid halvtolvtiden igen. Då blev det en lätt lunch. Sen så höll jag på som vanligt och plockade, fixade, pulade, grejade och ordnade med allt möjligt och omöjligt här hemma. När jag tyckte att jag hade gjort nog med nyttigheter i dag så satte jag mig och påbörjade och läste även ut en pocketbok: ”Singel i Sumpan” av Annika Sundbaum-Melin. Den var väl sådär…

Borzko kom hem från Farstahallen vid ettiden. Han höll också på och grejade med allt möjligt här hemma. Sen vid halvfyratiden så åkte han hem till sin Mamma en sväng. Jimmy vaknade och gick upp vid fyratiden. Efter att han hade duschat så åt vi middag tillsammans vid halvfemtiden. (Eller om det var frukost han åt!?)

(Här är vår för tillfället tomma lilla uteplats. Det är ett trädäck med ett litet staket. Sen är det en pytteliten gräsplätt bakom staketet. Snart ska vi väl ta och köpa bord och stolar och ställa där ute.)








På kvällen blev det förstås kökssoffan som vanligt. Lilla bärbara datorn i knäet förstås. Nyhetsläsning och bloggläsning blev det en hel del som vanligt. Jimmy stack iväg vid sextiden. Han skulle först till Hagsätra och träffa sina kompisar Kristian och Jimi. Och sen skulle han direkt till McDonalds och jobba ett nattpass mellan 21.00 och 07.00.

Gick ut en sväng vid sjutiden och mötte upp med Jenny vid tunnelbanan. Hon kom från Robin där hon hade varit en stund sedan de kom från landet. Hon har haft en toppenhelg på landet med Robins familj och släkt. Fika och pratstund blev det såklart med henne när vi kom hem. Vi satt med våra datorer, och vi slötittade på ”Parlamentet” och ”Big Brother Live”, och så pratade, pratade, och pratade vi. 


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Låter som det varit en perfekt söndag, sol, promenad, lite dator, umgänge med familjen - vad mer kan man begära? Fina bilder och hav förtröstan jag har inte heller hittat några tussilagon ännu ;-) *Kram*

2006-04-09 @ 22:35:58
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Natalie

Bravo Jimmy som orkar med alla nattpass!! :)
Kramis.

2006-04-10 @ 08:03:52
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var faktiskt en perfekt söndag! Jag kan inte begära mer! Tack för berömmet om bilderna och om din tröstan om tussilagorna! *Kram*

2006-04-10 @ 14:01:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie: Ja, Jimmy är duktig! Men när man är ung så orkar man väl allt! ;-) Det är annat med oss gamlingar! ;-)

2006-04-10 @ 14:02:13
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0