Dagbok – Tisdagen den 18 april 2006


 

Jaha, så var då den lugna påsklovsveckan och den lediga påskhelgen slut… Jobbade som vanligt i dag igen då… Mobilen larmade klockan halvfem… Upp och duschade och gjorde mig i ordning och sen så åkte jag iväg strax efter halvsex. Den här veckan så är jag först i skalen som vanligt, sen så dukar jag och sen så är jag försteman i stora matsalen. Vi serverade korv stroganoff med ris i dag. Inget speciellt hände på jobbet, allt flöt på bara bra.

Jenny slutade också klockan två i dag, så hon åkte med mig hem i bilen. Vi åkte först en sväng till Örby. Där plockade vi en bukett med tussilago som vi sen gick hem till min Mamma med. Det är en tradition att vi alltid gör det när de första tussilagorna har kommit på våren. Mamma blev jätteglad. Pratade en stund och sen åkte vi hem till Farsta.

Jimmy var hemma när vi kom hem. Vi åt sen en tidig middag redan vid halvfyra, för Jimmy skulle iväg och jobba. Han stack iväg strax efter fyra för att jobba ett kvällspass mellan 17.00 och 00.00. Jenny och jag gick iväg till Centrum.

(Fina blommor på vägen mot Centrum.)





Först så var på hos min Optiker och hämtade ut mina linser. Glasögonen var fortfarande inte klara… Sen så köpte jag en trippmätare till min cykel på Teknikmagasinet. Efter det så gick vi till Solakuten och solade en kvart var. (Elfte gången var det för mig).

Hem igen och så hämtade vi bilen. Åkte iväg en sväng till Globens köpcentrum. Jag kollade efter ett par jeans som jag söker på Carlings, men de fanns tyvärr inte. Var på ICA och handlade lite också. Robin mötte upp med oss där och sen så åkte han med oss hem till Farsta.

Hemma vid sjutiden igen. Big Brother på teve blev det då. Sen resten av kvällen så blev det datorn. Satt och fikade och pratade med Jenny och Robin en hel del också. Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden.

(Cafébordet och klappstolarna som vi köpte på IKEA i går.)






Kommentarer
Postat av: Angela

Wow, då hoppas jag att du skriver dina cykelturer i bloggen snart ;-)
Va' fint det blev med nya utemöblerna!

2006-04-18 @ 22:00:50
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det ska jag rapportera om! Men först ska cykeldatorn på cykeln, sen så har jag förmodligen punktering som måste lagas... Och sen så måste det bli lite varmare innan jag vill cykla! --- Tack för berömmet om möblerna! Men det ska vara en soffa också sen på den nedre balkongen. Och sen bord och fyra stolar på uteplatsen. Då blir det nog jättefin! :-)

2006-04-18 @ 22:04:04
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Bim> Betvivlar jag inte så mycket som ett endaste ögonblick. Du har god smak - det har jag anat sedan länge! När alla "försten" är slut har jag nog också börjat cykla ;-)

2006-04-18 @ 22:09:49
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack! Ja, med tanke på mina favoritbloggar så kanske jag har god smak! ;-) Och vi får väl se vem som börjar cykla först! Jag satsar på dig! ;-)

2006-04-18 @ 22:16:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

snygga möbler =)

2006-04-19 @ 08:40:26
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

---> Hedgehog-Sara: Tack ska du ha! Men det kommer flera och mycket snyggare! Förmodligen redan i kväll! :-)

2006-04-19 @ 14:48:17
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Gunilla

Jag tror blommorna heter Scilla! Kramis

2006-04-19 @ 16:22:53
Postat av: Bim

---> Gunilla: Ja, jag tror också att de gör det!

2006-04-19 @ 16:25:40
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0