Dagbok –Torsdagen den 27 april 2006


 
Jobbade i dag precis som vanligt. Vi serverade köttfärsröra med tacochips i dag. Inget speciellt hände på jobbet i dag.

Hem direkt efter jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem, så vi satte igång med vår torsdagsstädning direkt. Vi hjälptes åt med: dammsugning, torkning av golv, dammning, byte och tvätt av handdukar, skurning av toalett och badrum, m.m. Vi var klara med allt vid fyratiden när Jenny kom hem från skolan, så hon slapp städning i dag.

Jimmy åkte iväg strax efter fyra för att jobba ett kvällspass på McDonalds mellan fem och halvtio. Jenny gjorde sig i ordning inför kvällen. Själv så satte jag mig vid datorn och gjorde månadens tråkigaste uppgift: betalade räkningarna…

Vid sextiden så åkte Jenny iväg med tunnelbanan. Först skulle hon möta upp med eleverna och lärarna i sin spanskagrupp. De skulle gå ut och äta på en spansk restaurang på Södermalm. Sen efter det så skulle hon hem till sin pojkvän Robin som bor vid Medborgarplatsen och sova kvar där.

Jag höll på och fixade med allt möjligt här hemma, och sen vid sjutiden så blev det kökssoffan och bärbara datorn. Spelade en Betapet-match mot Robin som jag hade turen att vinna. Kollade på ”Big Brother”, ”Du är vad du äter”, och ”Efterlyst”. Senare så blev det mera Betapet. En match mot Snurran som hon vann.

Och i morgon är det fredag! Härligt! Och tredagarsledighet! Underbart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0