"Bortom ljus och mörker" av Lotta Thell

---------  


 

Recension av boken: ”Bortom ljus och mörker” av Lotta Thell. (Genre: Dokumentär.)


 

---------  


 ”Fortsättningen på I skuggan av värmen som fått pris för en av 2004 års mest sålda pocket.


Tiotusentals läsare har gripits av Lotta Thells böcker om sitt liv som tung heroinist.


I många år levde hon med heroinet som bästa vän, det enda som gjorde livet värt att leva. Så träffar hon Erik som älskar och tror på henne, som står ut med överdoser och avtändningar – ständiga kast mellan hopp och förtvivlan.


"- Se på mig, Eva! Se på mig! Erik reser sig upp, går fram till henne och nyper tag om hennes haka. Hon ser in i hans gröna vackra ögon med sina små vassa påtända pupiller och ser hela hans besvikelse och all den ångestladdade vanmakt han känner. Som hon får honom att känna.
- Fan, Eva! Fan! Fan också!"



I Bortom ljus och mörker skriver Lotta Thell om sin spännande men krokiga väg till ett normalt liv - och om en kärlek utan gränser.”
 
(Kopierat från adlibris.se.)

 

---------  


 

För bild och övrig information gå till direktlänk på adlibris.se.


 

---------  


 

Det här är tredje delen av de dokumentära böckerna som Lotta Thell har skrivit om sitt liv som heroinist. Den här tredje delen handlar om hennes kamp för att sluta med heroinet, och den var lika bra som den första och den andra boken var. Jag ser fram emot den fjärde boken som utkommer i september och heter ”Kärleksbarn”. ///Bim.


 

---------  


 

Betyg: 3,5 av 5.


 

---------  


Kommentarer
Postat av: finkan

Ser också fram mot den fjärde boken

2006-09-24 @ 02:37:07
URL: http://finkans.blogg.se
Postat av: Bim

---> Finkan: Ja, och nu har jag ju köpt den! Se fotografi från en dag i förra veckan. Sen har jag läst om författarinnan när jag köpte "Situation Stockholm" och då sa hon att hon skulle börja på en femte bok som bland annat handlar om när hennes man gick ifrån henne.

2006-09-24 @ 08:49:44
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0