"Dumt sagt av dokusåpakändisar" av Gunnar Jägberg

---------  


 

Recension på boken: ”Dumt sagt av dokusåpakändisar” av Gunnar Jägberg. (Genre: Dokumentär)



---------  


 

”Dokusåpor är numera ett väletablerat fenomen i tv-tablåerna. De har kommit att bli programmen som vi älskar att hata, med sin förskräckligt fascinerande mix av sprit, sex, skvaller och sång. Favoriterna i dokusåpor är helt vanliga människor utan folkvett och det som ger dem kändisstatus är deras osvikliga förmåga att säga och göra saker som ingen manusförfattare skulle kunna hitta på ens i sin vildaste fantasi. Reality-tv överträffar alltid verkligheten. Ingen är någonsin så korkad som i en dokusåpa.


Dumt sagt av dokusåpakändisar innehåller de bästa, roligaste, elakaste, underligaste och framför allt dummaste replikerna från tio år med dokusåpor i svensk tv. Alla de största personligheterna finns med från Martin Melin och Tore Kullgren, via Naken-Janne, Big Brother-Linda, Baren-Meral och Paradise Hotel-Natacha, till hela gänget i Idol-juryn.


Jag kan inte diska, jag har för stora bröst.
Carolina Gynning, Big Brother


Du har temperament som en gravid kobra.
Freddy Lund till Mattias Dalerstedt, Expedition Robinson


Jag tror att vi är Sveriges största idioter.
Robert Andersson, Expedition Robinson


Jag var jättefull så jag kommer inte ihåg så mycket men jag ångrar att jag visade brösten. Jag gör ju det på bilder i tidningar och på internet men det känns mer skandal att göra det i tv.
Natacha Peyre, Paradise Hotel”

(Kopierat från bokus.com.)

 

---------  


 

För bild och övrig information gå till direkt länk på bokus.com.


 

---------  


 

En helt värdelös bok egentligen. Men ändå ganska rolig att läsa. Väldigt tunn och lite text. Innehåller endast citat från dokusåpakändisar. Jag tyckte ändå att den var kul och värd att läsa. Rekommenderas till de som brukar titta på dokusåpor. ///Bim.


 

---------  


 

Betyg: 1,5 av 5.


 

---------  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0