Onsdagen den 2 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Borzko hade gått upp klockan fem i dag och åkt för att jobba. Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt till sitt jobb. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Satt och läste lite nyheter på Internet också. Höll sen på och fixade lite här hemma med. Jenny gick upp klockan åtta och gjorde sina morgonbestyr.


 

Vid halvtiotiden så gav vi oss iväg. Vi tog bilen och åkte ut till Skuru – Nacka för att träffa en gammal jobbarkompis till mig. Jag jobbade med Mimmi på Vivo under flera år. Hon var även min chef under en tid. Vi blev även vänner privat och hon och Jenny blev också vänner. Sen när jag slutade på Vivo och hon fick barn så kom vi ifrån varandra. Av en slump så hittade hon min blogg på Internet häromdagen. Hon kommenterade i bloggen, vi bytte msn-adresser, och så  bestämde vi oss för att ses över en fika hemma hos henne i dag.


 

Vi kom dit vid tiotiden. Hon hade flyttat sen vi sist sågs och bodde nu i en jättefin villa. Hennes son, Kevin, har hunnit blir drygt fyra år. Sen så satt vi och fikade och pratade, pratade, pratade och pratade från klockan tio till klockan tre. Det var så roligt att träffas igen. Nu måste vi se till att inte tappa kontakten igen!


 

Vid tretiden så åkte vi därifrån. Jag släppte av Jenny vid Slussen och sen så åkte jag hemåt. Jenny skulle möta upp med sin pojkvän Robin och några av hans kompisar i stan. Sen skulle hon äta hemma hos Robin och sen sova kvar där i natt.


 

När jag kom hem så hade avierna till mina bokpaket kommit så jag gick ner till Centrum och till HemKöp och hämtade ut dem. I det första paketet där jag hade beställt fjorton böcker så kom det tretton böcker. En bok var restnoterad. I det andra paketet där jag hade beställt 3 böcker kom alla tre. Så sexton böcker fick jag i dag! Nu tror jag att jag har böcker så jag klarar mig hela hösten och långt in på vintern! I och för sig så har jag ju läst tjugoåtta böcker hittills på sommarlovet, men det blir ju lite skillnad sen när jag börjar att jobba igen. Då hinner jag ju självklart inte med att läsa så mycket. Många av de här nya böckerna är ju böcker som även Jenny vill läsa också.


 

Jimmy kom hem vid halvfemtiden från jobbet. Han duschade och sen så gick vi tillsammans till Centrum. Först var vi på PressByrån och lämnade in våra transpondrar. Sen var vi på Burger King och åt middag. Jag åt en kycklingsallad med yoghurtdressing. Efter det så var vi på HemKöp och handlade lite matvaror.


 

Väl hemma igen så satt Jimmy på sitt rum vid datorn. Jag satte mig i kökssoffan med min lilla bärbara dator. Vid sjutiden så ville Jimmy slötitta på teve, så då gick vi båda två upp till vardagsrummet med våra datorer. Han kollade på teve, och jag höll på i min dator.


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag, sen duschade han, och sen blev det slötittning på teve för honom också. Jenny och Robin kom hem på ett snabbt besök. Jenny skulle bara hämta några prylar, och sen så stack de hem till Robin igen.


 

Vid halvniotiden så tittade jag, Jimmy och Borzko på en dvd-film. Det blev: ”Fun with Dick and Jane” med Jim Carrey. Filmen var slut vid tiotiden och då gick Borzko och la sig för han skulle som vanligt upp tidigt i morgon. Jimmy satt vid datorn en stund och sen gick han och la sig vid elvatiden. Han var trött och han ska ju jobba i morgon också.


 

Nu är det bara jag som är vaken och uppe här. Jag ska blogga och sen så ska jag läsa i min ”gamla” bok. Jag vill bli klar med den så jag kan börja i någon av mina nya böcker! Här är alla böckerna som jag fick i dag:










 

Kommentarer
Postat av: Jen

Du är bra på att välja böcker ;D

2006-08-02 @ 23:06:56
URL: http://jennykullin.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Jen: Tack! Det är du också! ;-D

2006-08-02 @ 23:09:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, vad mycket härliga böcker. Japp, jag tror du klarar dig hela hösten och en bra bit in på vintern:)

2006-08-02 @ 23:19:40
Postat av: sanna

oj vad mycket böcker du läst nu på lovet duktigt :D. Jag kan rekomendera en bok som jag läst ut för ett tag sen"bakom stängda dörrar" heter den, du kanske redan läst den :). Ett litet tips sådär..

2006-08-02 @ 23:23:02
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Camilla: Ja, jag är så glad över böckerna! Och Jenny vill nog säkert läsa ungefär hälften av dem. Så vi klarar oss nog ett tag! ;-)

2006-08-02 @ 23:24:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Den boken har jag läst. Och den var mycket bra tycker jag. Tack för tipset ändå!

2006-08-02 @ 23:25:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

PS. Jag älskar dig! är väldigt bra, om än lite sorglig...

2006-08-03 @ 00:02:45
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej. Ser fram emot den också!

2006-08-03 @ 07:11:15
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Sofie

håller men anonym; Ps.Jag älskar dig är så underbar, och om man är känslig så kan man få svårt att hålla ögonen torra :)

2006-08-03 @ 11:09:40
Postat av: Bim

---> Sofie: Ja, då lär ju jag gråta! Jag som är så känsligt så jag till och med gråter till reklamfilmer! ;-)

2006-08-03 @ 11:11:44
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

"fallhöjd" är en otroligt bra bok. jag satt och skrattade för mig själv..

2006-08-04 @ 11:28:20
Postat av: Bim

---> Anonym: Okej! Då ser jag fram emot att läsa den! :-)

2006-08-04 @ 11:40:19
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0