Söndagen den 6 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag som vanligt. Gick upp, duschade och gjorde mig i ordning. Borzkos mobil larmade klockan åtta. Han gick upp och gjorde sina morgonbestyr. Jimmy hade tänkt sig att sova till klockan tolv i dag. Men han vaknade strax efter åtta och kunde inte somna om. Han gick upp efter en stund och duschade och gjorde sig i ordning. Sen så åt vi tre frukost tillsammans. Jenny sov lite längre.


 

Borzko stack iväg till Bauhaus för att handla lite. När han kom hem så gick han ner i källaren för att jobba lite. Vinterdäcken som han hängde upp så fint på väggen för ett par veckor sedan har ramlat ner. Så nu hade han köpt lite kraftigare grejer och gjorde om hela jobbet. Jimmy satte sig framför datorn.


 

Själv så funderade jag på om jag skulle ta mig till badet för att sola, eller om jag skulle gå på en promenad. Men jag beslöt mig för att bara slappa och slöa istället. Tog med mig lilla bärbara datorn, en bok, en tidning, och ett stort glas caffe latte ut på nedre balkongen. Drog bort inglasningen, bullade upp med kuddar i soffan där, och sen så bara satt jag där och softade och njöt.


 

Vid elvatiden så blev Jimmy trött igen. Han la sig i sängen och kollade på teve, och sen så sov han större delen av dagen. (Bra det, för lite bakis var han nog sen i går, och han jobbar ju nattpass i natt.) Jenny vaknade och gick upp vid tolvtiden. Sen så slöade hon på sitt rum större delen av dagen med datorn, teven, och boken.


 

Jag slöade på balkongen större delen av dagen med datorn och boken. Läste ut boken: ”Linas Kvällsbok 2 – Två killar & ett hjärta”. När solen kom på vår uteplats vid tvåtiden så satte jag mig där och solade lite också. Varvade sen solande med svalka i skuggan från parasollet.


 

Jenny satte sig också så småningom på uteplatsen i skuggan under parasollet och läste i sin bok. Jimmy vaknade vid fyratiden och gick upp för andra gången i dag. Vid halvfemtiden så åt vi alla fyra middag tillsammans. I dag blev det den lokala Pizzerian på vår gata som fick avhämtningsbesök. Jag åt en halv Vesuvio-pizza (delade med Jenny) plus ett vitlöksbröd med ost. Satt och åt och pratade till halvsextiden.


 

Efter det så blev det nedre balkongen i skön kvällsskugga igen. Började läsa i en ny bok: ”Den nakna sanningen” av Linda Rosing och Daniel Nyhlén. Sen skulle Jimmy åka och tanka och köra in bilen i en biltvätt och ville ha sällskap. Så jag följde med honom till OKQ8 i Haninge. Hemma igen vid sjutiden med ren och fulltankad bil.



 

    



 

Satte mig återigen på balkongen med datorn och boken. Jimmy och Jenny kom också ut en stund och vi satt och pratade. Borzko tittade på sport på teve. Vid åttatiden så åkte Jimmy iväg till jobbet för att jobba ett nattpass mellan nio och sju. Jenny och jag gick en sväng till Centrum och köpte lite chips och godis.


 

Vid halvtiotiden så tittade Jenny och jag på en film. Det blev komedin/dramat: ”In Good Company”. Borzko tittade bara en liten stund, sen gick han och la sig vid tiotiden, för han ska upp klockan fyra i morgon bitti. Filmen var slut vid elvatiden. Då satte sig Jenny i sitt rum vid datorn. Jag satte mig i köket och varvade datorn med boken resten av kvällen. 


 


Kommentarer
Postat av: sanna

härligt att bara slappa ibland :)

2006-08-07 @ 17:06:23
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: Bim

---> Sanna: Absolut! ;-)

2006-08-07 @ 18:35:50
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0