Tisdagen den 1 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag. Först så hade jag ju förstås vaknat klockan fyra när Borzkos mobil larmade och han gick upp för att åka till jobbet. Sen hade jag ju vaknat klockan sex när Jimmys väckarklockor larmade och han gick upp för att åka till sitt jobb. Men båda gångerna somnade jag om igen till min egen mobil då som sagt var ringde klockan sju.


 

Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, åt frukost, och läste lite nyheter på Internet. Hade tänkt mig en morgonpromenad sen, men gråmulen himmel och duggregn lockade mig inte precis. Satte igång med att fixa i ordning lite i min dvd-samling istället. Sorterade och plockade i ordning och skrev om listan som jag har på alla filmer.


 

Vid halvtiotiden vaknade Jenny och gick upp. Hon duschade, gjorde sig i ordning, och åt frukost. Sen vid halvelvatiden så gick vi ner till Centrum för att ta tunnelbanan in till stan. Vi åkte till Skanstull. Där gick vi av och så promenerade vi för att Jenny ville se var hennes blivande skola låg någonstans. Gick runt lite där och kollade i omgivningarna.


 

Här är en länk till ett inlägg tidigare när jag var utanför hennes skola och fotograferade.


 

Sen så gick vi in mot stan. Gick in i tre second hand-affärer på vägen och kollade lite. Jag köpte fem stycken pocketböcker för sammanlagt 70:- kronor. Yoghurtglass vanilj från 7-Eleven blev det på vägen också. Och på en ytterligare en annan 7-Eleven blev det lite lätt lunch. Jag åt en fiberfralla och en caffe latte.







När vi väl var inne i City så blev det shopping. Jenny handlade två par jeans, fyra tröjor, en väska, och en sjal. Bilder finns i hennes blogg. Jag köpte ett par lagom blå och lagom slitna Lee-jeans, modell Norma, för 900:- på Carlings. Ett par svarta Cheap Monday-jeans för 400:-. Sen köpte jag två tröjor på JC på rea, så det blev bara 150:- för båda två tillsammans. En tjock grå stickad kofta och en lite tunnare svart cardigan. Sen var vi nöjda och tog tunnelbanan hem till Farsta igen.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 2 timmar, 22 minuter och 19 sekunder

Antal steg: 13.780

Distans: 1 mil, 1 kilometer och 710 meter

Förbrukade kalorier: 417


 

Väl hemma så höll vi på och provade allt och fotograferade allt för att blogga. Jimmy kom sen hem från jobbet vid femtiden. Då åt vi tre middag tillsammans. I dag blev det bara micrade färdigrätter till middag.



 

            


            


            



Efter middagen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Jimmy och Jenny satt framför sina datorer. Jag hamnade framför min så småningom också. Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Middag och sen dusch blev det för honom då förstås.


 

När Borzko var klar med sitt så tog han bilen och åkte iväg för att hälsa på sin Mamma. Hon kom hem i dag från en månad i Kroatien. Jag, Jimmy och Jenny gick upp till vardagsrummet och satte oss framför teven. Där tittade vi först på sommarens sista ”Allsång på Skansen”. Efter det så satte vi igång dvd:n ”Jag är inte bitter” med Robert Gustafsson. Jimmy och jag hade våra bärbara datorer med också. Jenny lånade Jimmys gamla bärbara dator också.


 

Borzko kom hem vid elvatiden. Han gick och la sig nästan direkt då. Jenny gick och la sig vid halvtolvtiden. Och Jimmy vid tolvtiden. Jag går väl och lägger mig vid ettiden som vanligt.



 


Kommentarer
Postat av: Part

din gråa kofta verkade mysig, samtidigt var den väldigt fin.

2006-08-02 @ 13:45:11
URL: http://partofastory.blogg.se
Postat av: Bim

---> Part: Ja, den är jättemysig. Mjuk och skön. Och samtidigt fin. Är så nöjd med den. Och för bara 75:-!

2006-08-02 @ 15:33:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: camilla

Hej Bim!

Tack för boktipsen, det var några där som jag inte läst ännu. Din fråga om vilken bok som man ska börja med av Kajsa Ingmarsson är svaret att det spelar ingen roll, eftersom alla är bra.

Vad skönt för dig att din dotter är hemma nu.
Jag håller med om att det är tråkigt när ungarna inte är hemma, det blir som du säger väldigt tomt.

Hälsning Camilla

2006-08-02 @ 22:15:01
Postat av: Bim

---> Camilla: Hej Camilla! Varsågod! Det var så lite så!

Jag tänkte att Kajsa Ingemarsson hade som Camilla Läckberg. Att det är fristående berättelser men att man följer personer framåt i böckerna.

Ja, det är så skönt att Jenny är hemma! Jag vill alltid ha dem runt mig! ;-)

Hur går det med din blogg då? ;-)

2006-08-02 @ 22:22:09
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Camilla

Jo, bloggtänket är kvar, det som jag avskräcker mig lite är alla elaka kommentarer som man kan få och min dotter i alla fall har fått på sin blogg. Men du verkar inte lida av det, skönt. Det är märkligt att en del människor har ett sådant behov av att vara elaka mot andra.

Vilken härlig dag du och Jenny har haft med allt shoppande, kul! Det borde jag också ha med min Bella.

2006-08-02 @ 22:48:17
Postat av: Bim

---> Camilla: Ja, tyvärr så kan man ju råka ut för "idioter"... Jag har haft några såna kommentarer också, men inte så farligt. Jag var mer utsatt när jag skrev dagbok på Communityn Lunarstorm. Man kan ju ha "stängda" kommentarer som Isabella har. Jag tycker i alla fall att det är synd om du låter det avskräcka dig. Då vinner ju idioterna!

Ja, jag älskar att shoppa, fika och promenera! Vi har så mysigt då. Det vet jag att hon också tycker. :-)

2006-08-02 @ 22:52:15
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0