Torsdagen den 3 augusti 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag som vanligt. Borzko hade gått upp klockan fyra och åkt till jobbet. Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt till jobbet. Jenny var inte hemma för hon sov hos Robin i natt. Jag gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Lite nyhetsläsning i datorn blev det också. Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma.


 

Funderade på om jag skulle ta mig en förmiddagspromenad. Men jag avstod. Det var grått, mulet, blåsigt, och så såg det ut som om det skulle börja att regna precis när som helst. Tur var det kanske att jag lät bli, för lite senare så kom ösregnet också.


 

Det blev en innedag istället. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt och omöjligt här hemma. Varvade lite med datorn emellanåt också. Och så satt jag och läste en hel del också. Läste ut boken: ”Fans” av Fredrik Strage.


 

Vid halvfyratiden så gick jag ner till Centrum och mötte upp med Jenny som kom med tunnelbanan från Robin. Vi gick till HemKöp och handlade lite matvaror. Och sen så gick vi till Torget och köpte bigarråer och vindruvor.



 


 

Vid femtiden så kom Jimmy hem från jobbet så då åt vi middag vi tre tillsammans. Efter middagen så slappade vi alla tre. Jimmy duschade och satt sen vid datorn. Jenny varvade datorn med läsning av bok. Jag började på en av mina nya böcker, och läste också ut den. Det var: ”Det fattas en tärning” av Johanna Thydell.


 

(Jimmy i sin nya vita skiftledarskjorta.)



 



 

Jimmy och jag flyttade upp i vardagsrummet så småningom. Jimmy tittade på teve och jag satt mest och höll på i datorn. Jenny var på sitt rum och läste bok. Borzko kom hem från jobbet vid halvniotiden. Middag och dusch då för honom förstås. Sen så anslöt han sig till oss i vardagsrummet.


 

Vid halvtiotiden så satte vi igång en dvd-film. Det blev thrillern/dramat: ”Flightplan” med Jodie Foster. Efter det så blev det datorn större delen av kvällen. Började lite på en bok till också. Det blev ännu en ungdomsbok: ”Linas kvällsbok 2” av Emma Hamberg.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0