Onsdagen den 13 december 2006

Jobbade…


 

Åkte hem direkt efter jobbet, så jag var hemma vid kvart över två. Borzko jobbade som vanligt i dag. Jenny hade eftermiddagspass i skolan. Jimmy hade ledig dag från jobbet i dag så han var hemma.


 

Jimmy och jag åkte iväg direkt med bilen in till Skanstull. Parkerade i p-huset vid Ringen och gick till blodcentralen SöderTappen. Där lämnade vi båda blod. Det var Jimmys femte gång, och min sjuttionionde gång… Efter tappningen så satt vi och fikade en stund, och så fick vi våra tackgåvor.


 

Jimmy ville inte ha något speciellt, så jag fick välja två saker. Jag tog en pocketbok: ”Våta Spår” av Katerina Janouch och ett litet svart paraply. Sen så fick vi varsin liten chokladask med chokladhjärtan i, bara för att det snart är jul.




 









 

Vi var hemma igen vid halvfyratiden. Strax efteråt så kom min Mamma och Pappa hit med bussen. Jenny kom hem från skolan vid halvfemtiden. Då mötte Jimmy upp med henne i Centrum, och sen så handlade de hämtmat med sig hem.


 

Jenny åt mat från McDonalds. Vi övriga fyra åt mat från vår lokala Pizzeria. Jimmy och Pappa åt pizza, och jag och Mamma åt sallad, jag åt en grekisk sallad.


 

Efter maten så fikade vi. Kaffe, glögg, chokladhjärtan, och Mammas hemkokade chokladkarameller blev det. Satt och pratade och hade det trevligt. Vid strax före åtta så tog Mamma och Pappa bussen hem till Örby igen. Vi sa också god jul och gott nytt år till varandra, för nu ses vi inte förrän nästa år.


 

Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Middag, dusch, och sen sport på teve, blev det för honom som vanligt.


 

Jimmy och jag satt vid köksbordet med våra datorer sen resten av kvällen. Jenny satt mest vid datorn på sitt rum.


 

Och nu är det bara tre dagar kvar…


 

(Blogg.se fungerade inte i kväll heller… Inloggningssidan är avstängd till i morgon… Fjärde gången på en vecka nu…)


Kommentarer
Postat av: Angela

Ni gör en god samhällstjänst genom att lämna blod! Jag kan tyvärr inte pga alla mediciner jag stoppar i mig. Trevligt med lite upskattning, i form av små presenter, i alla fall. Känns konstigt när du säger att ni inte ses, till dina föräldrar, förrän nästa år men så är det ju ;-) Åhh, vad jag längtar efter ditt första bloggande i Thailand! *Kram*

2006-12-14 @ 20:54:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, jag är faktiskt stolt över att jag är blodgivare! Jag har varit det sen den dagen jag fyllde arton, med uppehåll vid barnafödande och amning bara. Har lämnat plasma under några år också. Jag har full förståelse för de som inte kan lämna på grund av dåliga värden, medicinering, rädsla eller liknande. Men de som är orädda och fullt friska och bara inte orkar... De kan jag inte förstå! Tycker att alla som kan borde lämna! Borzko och Jimmy är också blodgivare, vi får väl se hur det blir med Jenny! Visst är det trevligt när man får lite presenter och uppskattning!

Ja, det kändes konstigt att krama Mamma och Pappa farväl... Men det är ju faktiskt bara två veckor! Hoppas att du inte längtar förgäves efter mitt första bloggande bara! ;-) *Kram*

2006-12-14 @ 21:11:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Här i stan får inte nya lämna pga tidsbrist. jag och kompis har ståt i kö i ca 3-4 år. det är så synd att det inte finns mer "Plats och personal" för detta pga liten stad.

2006-12-14 @ 21:21:53
Postat av: Bim

---> Ahnna: Vad dåligt! När de skriker efter nya blodgivare! Och vi importerar hälften av allt blod!

2006-12-14 @ 21:24:25
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Ahnna

Mmm, det är lite knas för det är många som vill här på "landet"

2006-12-14 @ 21:25:55
Postat av: Angela

Bim> Förgäves! Nej, det ordet finns inte. Jag är helt övertygad om att du fixar det på ett eller annat sätt ;-) Järnlady du vet ;-)) *Kram*

2006-12-14 @ 21:54:14
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Tack för din tilltro till mig! Hoppas att du har rätt! ;-) *Kram*

2006-12-14 @ 22:00:05
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

---> Ahnna: Jättedåligt verkligen...

2006-12-14 @ 22:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0