Söndagen den 10 december 2006

Mobilen larmade klockan sju i morse också. Gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost och nyhetsläsning i datorn. Jimmy kom hem från sitt nattpass på jobbet vid halvåttatiden. Han gick och la sig för att sova direkt då. Borzko gick upp vid åttatiden och genomgick sina morgonrutiner.


 

Vid niotiden så gav jag mig iväg ut på en liten morgonpromenad. Kallare i dag, bara tre grader, och blåsigare med kall vind. Men ganska så klart väder, så det var rätt så skönt ändå. Gick i lite knappt en timme runt omkring i Farsta.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 56 minuter och 48 sekunder

Antal steg: 6.707

Distans: 5 kilometer och 700 meter

Förbrukade kalorier: 203


 

Hemma igen vid tiotiden. Då satte Borzko och jag igång med veckans städning. Det här hjälptes vi åt med: bytte alla lakan, bytte alla handdukar, tvättade alla lakan, tvättade alla handdukar, tvättade kläder, strök massor med kläder, dammsög, torkade golven, skurade av badrummet och toaletten, dammade, m.m.


 

Jenny kom hem vid tolvtiden. Då höll hon på och städade och fixade lite på sitt rum. Jimmy vaknade och gick upp vid tvåtiden. Då åt vi alla fyra lite ihop. För Jimmy blev det väl frukost, och för oss andra tre blev det väl sen lunch eller tidig middag.


 

Vid halvtretiden så åkte vi sen iväg med tunnelbanan in mot stan. Vi mötte upp med min Mamma och Pappa vid T-Centralen, och sen så tog vi bussen ut till Djurgården. Promenerade sen till Cirkus för att se musikalen Mamma Mia.


 

Fotograferade Cirkus plus de mycket fint smyckande träden utanför Skansen.




 


 




Musikalen var helt fantastiskt bra! En av de bästa musikaler som jag har sett någonsin! I och för sig har nog alla sagt så, som har sett den. Och nu håller jag definitivt med dem. Både jag, Borzko, Jimmy, Jenny, Mamma, och Pappa tyckte det. Allting var så bra, sången, musiken, texterna, dansen, skådespelarna, storyn, ja, precis allt! Här är en länk till hemsidan.


 

Här är kort på Borzko, Jimmy, och Pappa. Och Jenny, och Mamma. Vi sitter i pausen och väntar på att det ska börja igen.




 






 

 

Föreställningen höll på i cirka tre timmar. Hemresan gick snabbt och bra. När vi kom hem så satte sig Borzko i vardagsrummet och tittade på sport på teve. Jag, Jenny, och Jimmy satte oss i köket med våra bärbara datorer. En fika och en pratstund blev det också.


Kommentarer
Postat av: Angela

En sådan underbar söndagskväll! Söndagar som annars brukar vara lite avmätta och dämpade. Trevligt också att ni hade dina föräldrar med.

2006-12-10 @ 21:41:55
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var verkligen en underbar söndagseftermiddag/kväll! Det var liksom min julklapp till mina föräldrar! *Kram*

2006-12-10 @ 21:57:30
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Din lilla tuffsa ;D

Tack för en trevlig kväll Mamma :) :D

2006-12-11 @ 15:37:51
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

---> Tufsan: Tack själv! *Kram* ;-)

2006-12-11 @ 15:41:57
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Anonym

Åhh, den är jättebra, såg den med min familj på jullovet, så nästan för ett år sedan :P

2006-12-11 @ 19:10:02
Postat av: Bim

---> Anonym: Ja, den var verkligen jättebra! :-)

2006-12-11 @ 20:35:00
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0