Dagbok – Fredagen den 10 februari 2006



Jobbade även i dag precis som vanligt förstås. Vi serverade pannkakor med sylt i dag. ”Alla barns favoritmat!”  I dag hade hela den ”yngre strängen” friluftsdag, så det var väldigt lugnt i början på matsalstiden, men sen blev det som vanligt. Allt flöt på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Jenny åkte med mig hem från skolan i dag. Hon var bara hemma en stund, och sen så åkte hon även i dag in till stan för att jobba på 7-Eleven på Götgatan mellan 16.00-20.00.

Jag höll på och pulade med allt möjligt hemma, och sen så stack jag iväg vid fyratiden för en kväll tillsammans med jobbarkompisarna.

Åkte till Högdalen och mötte upp där med fem av kollegerna: Snurran, Mita, Monica, Nadja och Anne-Mari. Vi sex gick alla till Högdalshallens Bowling för att bowla i en timme mellan halvfem och halvsex. Vi hann med två set var och vi spelade tre på varje bana. För både Nadja och Anne-Marie var det första gången någonsin som de bowlade, så det var ju lite extra kul! Bästa resultatet hade Monica på någonting över hundra, och jag hade näst bäst på 90 poäng. Inga toppresultat precis!

(Två fotografier från Bowlingen)







Sen efter bowlingtimmen så gick vi bort till Restaurang Skebohof som också ligger i Högdalen. Där mötte vi upp med tre till av våra arbetskamrater: Ami, Christina och Kristina. De ville inte bowla, så de kom direkt till restaurangen istället. Jag och de flesta andra åt av kinamats- och sushi-buffén. En kombinerad buffé med både många olika kinesiska rätter och flera olika sushi-rätter! Det var verkligen jättegott! Flera av oss hade aldrig heller provat på sushi, så det var ju extra kul för dem!

Jag tog fyra gånger av buffén! Och efter det så blev det två koppar kaffe och efterrätt. Jag åt friterad glass med mangosås. Det var också mycket gott. Två flaskor mineralvatten blev det också. Satt där och åt, drack, pratade och skrattade. Mycket gott och mycket trevligt var det. Vid kvart över nio så bröt vi alla upp och åkte hem.

(Fotografi på Snurran och mig. Vill inte lägga in fotografi där övriga är med, vet att vissa inte vill att jag lägger ut kort på dem här.)



Träffade en ”cyber-vän” där också. ”Guggelutt” (Gunilla) från Lunarstorm var där med sin man och åt. Jag har ju träffat henne ”på riktigt” förut, men Snurran (som också är vän med henne via Internet) hade inte gjort det, så det var ju extra kul för de båda!

Kom hem vid halvtiotiden. Stannade bara till utanför och hämtade upp Jenny, och sen så skjutsade jag henne hem till hennes pojkvän Johan i Huddinge. Hon skulle sova där i natt. Hon hade kommit hem från jobbet vid kvart i nio, och sen gjort sig i ordning och väntat på att jag skulle skjutsa henne.

Jimmy hade åkt iväg för att jobba natt på McDonalds i natt mellan 19.00 och 04.00. Borzko hade kommit hem från jobbet vid halvfem. Efter mat, dusch och en stunds tevetittande så gick han och la sig vid halvåtta(!), för att han skulle upp klockan halvtvå(!), för att köra en extrakörning i morgon.

Jag var hemma igen vid tiotiden efter att ha skjutsat Jenny. Höll på och pulade lite och sen så satte jag mig i soffan vid halvelvatiden för att titta på ”Big Brother”. Höll på med allt möjligt i datorn också. Sitter väl här med datorn nu till ettiden, och sen så blir det väl sängen. Jag går då och lägger mig ungefär när Borzko går upp…

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!




Kommentarer
Postat av: Snurran

Ja, ja, ingen kommer att tro mig...jag drack faktiskt bara Loka och kaffe...Tack för en trevlig kväll! Det där med Bowlingen tycker jag vi gör om!

2006-02-11 @ 08:45:55
Postat av: Snurran

Ingen kommer tro mig, men jag drack faktiskt bara Loka och kaffe...Tack för en trevlig kväll, det där med Bowlingen gör vi om tycker jag!

2006-02-11 @ 08:49:32
Postat av: Angela

Bowling är kul! Syns på lång väg att ni hade en trevlig kväll!

2006-02-11 @ 08:58:22
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Snurran: Ska lägga in den andra bilden på dig och mig. Du ser nog bättre ut på den egentligen, men jag ser sämre ut! Säg vad du tycker! Och jag tycker absolut också att vi gör om det! Det var jätteroligt att bowla! Och jättegott och jättetrevligt på restaurangen! *Kram*

2006-02-11 @ 13:42:23
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var jättekul att bowla! Och det var en jättetrevlig kväll! Kul bara det att överhuvudtaget göra något annat! Jag sitter hemma alldeles för mycket! *Kram*

2006-02-11 @ 13:43:16
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0