Dagbok – Lördagen den 11 februari 2006


 

Mobilen larmade klockan sju i morse precis som de flesta av mina lediga dagar. Jag gick och la mig vid ettiden i går, och sex timmars sömn är precis lagom för mig. Duschade, gjorde mig i ordning och sen så åt jag frukost. Borzko hade gått upp halvtvå i natt och åkt iväg för att jobba. Jimmy kom hem från sitt nattpass på McDonalds vid halvfem i morse, så han låg och sov när jag gick upp. Jenny sov ju över hos sin pojkvän Johan i Huddinge i natt.

(Trots att jag är så trött på vinter, snö och kyla, så måste man ju ändå säga att det är vackert…)





Vid niotiden så gick jag iväg ut på en promenad. Det var minus 8,5 grader, strålande sol, men en kall och kylig blåst. Så det var både skönt och inte skönt… Solen och den blå himmelen var underbar, men den kalla blåsten gjorde att det kändes mycket kallare än -8,5… Gick in mot stan. Under vägen i dag så lyssnade jag på radio istället för techno i mp3:n som jag alltid brukar göra. ”NRJ” blev det i dag.


(En fontän vid Globen. Det sprutar vatten högst upp, och sen är det så vackert fruset…)






Efter en och en halv timme, vid halvelvatiden, så var jag vid Skanstull. Där gick jag runt i Ringens Köpcentrum och i varuhuset Åhléns Söder. Tittade på lite allt möjligt, men köpte för ovanlighetens skull ingenting till mig själv. Däremot så köpte jag Alla Hjärtans Dag-presenter till Jenny, Jimmy och Borzko. Men jag vill inte skriva vad jag köpte här… Man vet ju aldrig vem som läser!


Stegräknaren var med:
13.847 steg
11.76 kilometer
419 förbrukade kalorier
2.07.08 effektiv gångtid


Vid halvtolvtiden så tog jag tunnelbanan hem till Farsta igen. Köpte tulpaner på torget där och sen så gick jag hem. Var hemma vid tolvtiden. Borzko hade nyss kommit hem från jobbet. Han gick och la sig för att sova i ett par timmar. Jimmy hade gått upp vid elvatiden. Sen hade han åkt iväg vid halvtolvtiden för att hämta upp sin kompis Kristian i Hagsätra, och sen så skulle de båda åka ut till Kristians föräldrars landställe utanför Norrtälje och sova över där i natt. Jenny kom hem från Johan vid ettiden.


(Veckans tulpaner…)






Jag höll på och pulade, plockade, fixade, pysslade och grejade med allt möjligt och omöjligt här hemma. Jenny städade sitt rum. Båda vi två varvade med datorstunder också. Borzko vaknade och gick upp vid tretiden. Jenny och jag gick en sväng till Centrum vid fyratiden för att gå till Konsum och handla mat och godis till kvällen.


Middag åt vi tre vid femtiden. I dag blev det grillade kycklingklubbor, pommes stripes, bearnaisesås, aioli, och sallad. Riktigt gott var det! Sen efter maten så blev det en stunds slappande vid datorn.


Vid åttatiden så tittade jag, Borzko och Jenny på en nerladdad film. Egentligen så hade vi tänkt se en annan, men den fick vi inte att funka… Så då såg vi istället på: ”Narnia”. Jag tyckte att den var riktigt bra! Och det tyckte Borzko och Jenny också. Åt en massa godis och chips gjorde vi också. Sen resten av kvällen så blev det datorn. Läste lite i min bok också.


Och glöm inte bort att läsa min dotter Jennys Blogg! Nu även med fotografier! Tre stycken hittills!


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Ljuvlig tulpanbukett!

2006-02-12 @ 08:51:02
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Ler* Tack! Jag älskar tulpaner! Köper en eller två nya buketter varje helg så här års! Då känns livet lite lättare i väntan på våren!

2006-02-12 @ 14:24:50
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0