Dagbok – Måndagen den 13 februari 2006


 

Måndag då och jobb igen… Gick upp halvfem… Dusch och iordninggörande… Ut till bilen strax efter halvsex… Sopade snö och skrapade is… Och så köra till jobbet… Började jobba klockan sex som vanligt…

Den här veckan så ska jag först vara i skalen och sen så ska jag vara i diskplocken/grovdisken. Men eftersom Monica var hemma från jobbet i dag på grund av maginfluensa så fick jag vara tvåa i stora matsalen istället för henne. Vi serverade chickennuggets, kokt ris och currysås i dag. Inget speciellt hände, allt flöt på bara bra.

Hem direkt efter jobbet. Hade egentligen tänkt mig att gå till gymmet och träna i dag, för det var så länge sedan. Men jag vaknade med huvudvärk i morse, och den fortsatte hela dagen, trots Alvedon-intag. Så jag föredrog att gå en promenad istället för att få lite frisk luft istället för svettig gym-luft… Jag fick med mig Jimmy ut på promenad också. Vi gick Hökarängsvarvet, och en liten extrasväng, så vi var ute i drygt en timme.

Efter promenaden så gick Jimmy hem, men jag gick en sväng till Centrum. Först var jag på Apoteket och köpte några grejer. Träffade sen på en gammal kompis, Marisa, som jag stod och pratade med en bra stund. Sen så gick jag och köpte Alla Hjärtans Dags-presenter till Jenny, Jimmy och Borzko.

När jag kom hem från Centrum så kom också Jenny hem från skolan strax efter. Jimmy och Jenny var snälla och fixade middagen medan jag höll på med en massa annat. Bland annat så slog jag in mina Alla Hjärtans Dags-presenter, och sen så höll jag på och fixade med en massa annat.

Middag åt vi vid femtiden. Borzko kom hem från jobbet vid halvsextiden, så vi satt kvar allihopa ända till klockan sex och åt och pratade. Sen så åkte Jimmy hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Borzko kollade på O.S. på teve. Jenny satt vid datorn. Jag satt med min dator i Jennys rum. Vi kollade på Big Brother också. Två Betapet-matcher mot Snurran blev det också, jag vann båda.

Och som vanligt: Läs gärna min dotter Jennys Blogg! I dag finns det även fotografi på mig där!



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Va! Var inte stegräknaren med?!

2006-02-13 @ 21:49:51
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hihihi! Jag glömde den hemma! ;-)

2006-02-13 @ 21:51:47
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Jen

tack för din omtanke på apoteket Mammsi ;D

2006-02-13 @ 22:29:23
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

Varsågod! Det var så lite så! ;-)

2006-02-14 @ 20:02:27
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0