Dagbok – Måndagen den 27 februari 2006


 

Måndag och jobb i dag igen förstås. Men den här veckan är ju inte direkt som andra veckor, för vi har ju Sportlov här i Stockholm den här veckan. Istället för att ha cirka 700 ätande hos oss plus cirka 700 att skicka iväg mat till, så har vi den här veckan cirka 200 ätande hos oss plus cirka 100 att skicka iväg mat till. Så det är ju ganska så stor skillnad! Så såna här veckor passar vi på att göra en massa annat: få sovmorgon, gå hem tidigare, gå på kurs, ta ut tjänstledighet och komptid, städa en massa extra som vi inte hinner med annars, hinna prata med varandra, m.m, m.m, m.m.

Jag är den här veckan först i skalen på förmiddagen och sen så är jag i disken. I dag fick vi börja halvåtta (istället för sex) och vi fick sluta ett (istället för två). Mita och Snurran var på kurs i dag. Vi har också utvecklings- och lönesamtal med vår chef, Intendenten Agneta, den här veckan, så jag var där mellan tio och elva i dag.

Jenny går i ”Sportlovsskola” måndag, tisdag och onsdag den här veckan. Det är två lärare som har extra undervisning för de som behöver lite extra hjälp. Jenny har lite problem med Matten, så hon får hjälp med den.

Kom hem från jobbet vid halvtvåtiden. Jenny hade då nyss kommit hem. Jimmy hade åkt iväg till Hagsätra för att möta upp med några kompisar där. Underbart väder här, strålande sol och några grader kallt, så Jenny och jag gick ut på en promenad. Vi gick först ner mot sjön Drevviken och Hökarängsbadet.

(Hökarängsbadet vid Drevviken)





Sen vände vi och gick åt andra hållet mot sjön Magelungen och Farstastrandsbadet.


(Farstastrandsbadet vid Magelungen)






Där var Strandcaféet öppet så jag tog en fika och Jenny en glass. Satt och njöt en stund i solens sken på en parkbänk, och solen värmde faktiskt lite!


(Jenny solar och äter glass)






På vägen hem så gick vi genom Centrum. Vi var sugna på mer sol, så vi gick till Sol-Akuten och solade solarium i en kvart var. Så skönt! Lite färg fick vi faktiskt på en gång. Jag har inte solat sedan i augusti, men nu ska jag börja att sola lite då och då igen.


Stegräknaren var med:
7.778 steg
6.51 kilometer
235 förbrukade kalorier
1.11.02 effektiv gångtid


Var hemma vid halvfyratiden igen. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Vid femtiden så åt Jenny och jag middag tillsammans. Jimmy åt middag i Hagsätra med sina kompisar. Sen efter maten så höll jag på och pulade här hemma igen. Vid halvsjutiden så hamnade jag i kökssoffan med datorn.


(Mina vackra tulpaner)






Borzko kom hem från jobbet vid halvsjutiden. Efter att han hade ätit middag och duschat så blev det teven för honom resten av kvällen. Jimmy kom hem från Hagsätra vid åttatiden. Han var bara hemma i någon dryg timme, sen vid kvart över nio så åkte han i väg till Västberga för att jobba ett nattpass på McDonalds mellan 22.00 – 07.00. Vi hann i alla fall med att ta en fika och att sitta och prata lite innan han åkte iväg igen.


 Se även Mobilbloggkortet på Jenny lite längre ner i bloggen som jag fotograferade och MMS:ade under promenaden.


Jennys Blogg.
(Klicka på bilderna så blir de större!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0