Dagbok – Måndagen den 6 februari 2006


 
Klockan ringde halvfem i morse som alla dagar… Gick upp och tittade på termometern… Minus sjutton grader ute… Brr… Tänkte nästan krypa ner under täcket igen och gå i idé tills våren kommer… Men, men, självklart så gick jag upp och duschade och gjorde mig i ordning. Inte nog med kylan… När jag borstade tänderna så ramlade en stor bit av en kindtand ut… Hade en stor amalgamfyllning i den, och nu föll den och en bit av tanden ut… Ingen bra början på en måndag morgon…





(Fotografi från gårdagens promenad)


Den här veckan så är jag först i skalen, sen så dukar jag, och sen så är jag försteman i stora matsalen. Anne-Mari hade problem med sin hand i dag, så hon var hemma från jobbet. Nadja kom till oss och vikarierade istället. Vi serverade kalops med kokt potatis och rödbetor i dag. Fyrorna och femmorna hade friluftsdag, sex klasser saknades alltså, så det blev en lugn dag. Inget speciellt hände annars, allt flöt på bra. Ringde till tandläkaren och beställde en tid. Fick inte tid förrän den 22 februari. Om jag får ont så skulle jag ringa igen och få en akuttid…

Hem direkt efter jobbet. Fick med mig Jimmy ut på en promenad. Det var ganska så skönt till en början, men när vi kom till Hökarängen så började det att snöa och blåsa som bara den… Inte skönt alls på hemvägen… Hade dessutom glömt mitt pannband och de varma vantarna… Fick ont i huvudet, öronen, händerna och även i tanden som plomben saknas i… Ångrade att vi över huvud taget gick ut på en promenad…

Stegräknaren var med:
5.498 steg
4.67 kilometer
166 förbrukade kalorier
0.46.43 effektiv gångtid

Väl hemma igen så blev det ett stort glas varm Choko Caffe Latte. Sen kom Jenny hem strax före fyra, och då gick vi båda direkt till Centrum. Hon hade tid för en Make Up Kurs på Make Up Store. Det tog cirka 45 minuter och det var kul att sitta och se på. Sen så köpte hon en hel del smink också. Jag köpte några smågrejer där också.

Sen gjorde vi lite annat i Centrum. Var inne på SynOptik där jag beställde tid för synundersökning för både nya progressiva linser och för läsglasögon. Beställde tid till Jenny också för undersökning till körkort. Sen var vi inne hos Fotografen och pratade lite om att ta ett familjeporträtt. Ska tillbaka en annan dag och boka tid. Efter det så var vi på Apoteket och handlade en hel del grejer. Och så hittade jag en ziptröja på rea på Cubus för 100:- kronor.


Hemma igen vid halvsextiden. Jimmy åkte precis i väg då. Han skulle jobba på McDonalds mellan 18.00 och 21.30. Jenny och jag åt middag tillsammans när vi kom hem. Sen efter det så ville hon testa sina nya kunskaper och sitt nya smink. Så det blev mig hon sminkade! Väldigt tjusig blev jag! Jättekul att bli sminkad av henne!





(Jag nysminkad. Men varför ser jag så sur ut!?)


Efter det så blev det kökssoffan och datorn i knäet. Kollade på ”Big Brother” på teve också. Borzko kom hem från jobbet vid sjutiden. Slappande resten av kvällen för oss alla sen.





(Veckans Tulpaner)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0