Dagbok – Onsdagen den 22 februari 2006



Jobbade förstås som vanligt i dag också. Vi serverade potatisbullar med lingonsylt i dag. Hade även blodpudding för de som ville ha det. Inget speciellt hände på jobbet i dag, men det var en väldigt stökig och rörig dag i dag… åtminstone i lilla matsalen där jag jobbade.

Huvudet nästan bra i dag. Hade bara lite, lite huvudvärk.

Hem direkt efter jobbet. Hade tänkt mig en promenad i dag, men jag avstod på grund av vädret… Jag är så himla trött på vintern nu, så jag har till och med tappat lusten att promenera… Jag som alltid älskar att promenera! Jag vill ha VÅÅÅÅR NU!!! Trött på att skrapa rutor och sopa snö på bilen varje morgon, och ofta också när jag ska hem från jobbet… Trött på vinterjackan och vinterstövlarna. Vill ha vårjacka och gympaskor på mig nu! Så trött på snö, is, modd, blött, kallt, blåst, grått, mörkt… Känner mig riktigt vinterdeppig i dag… Blä…

Höll på med diverse hushållsbestyr här hemma istället. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han hade somnat vid halvåtta i morse efter sitt nattpass på McDonalds mellan nio och sju. Sen hade han sovit till halvtvå.

Jenny gick direkt hem till sin kompis Lina efter skolan. Hon var där på eftermiddagen och åt även middag där. Sen så mötte hon upp med sin klass vid sextiden och åkte in till stan för att gå på teater och se ”En midsommarnattsdröm” på Stadsteatern tillsammans med sina klasskamrater och sina klassföreståndare.

Jimmy och jag åt tidig middag redan vid halvfyratiden. Strax efter fyra sen så stack vi åt olika håll. Han åkte till Hagsätra hem till sin kompis Kristian. Och jag gick till Centrum och till Folktandvården. Lagade min kindtand, som jag tappade en bit av fyllningen och av tanden i, för ett par veckor sen. 1.070:- kronor gick det på… Bokade även en tid för undersökning av resten av tänderna också.

Hem igen sen och höll på med allt möjligt här hemma. Vi sjutiden så hamnade jag i kökssoffan med datorn som vanligt. Kollade på ”Big Brother” som vanligt också. Resten av kvällen blev det radion istället för teven. I kväll blev det mest ”Rockklassiker”. Tre Betapet-matcher mot Snurran via Internet blev det i kväll också. Det blev 2-1 till mig, precis som i går.

Borzko kom hem från jobbet strax efter sju i dag. Middag, dusch och sen O.S. på teve blev hans kväll. En pratstund hann vi med också. Jenny kommer inte att vara hemma från teatern förrän kvart i elva-elva-tiden. Ska vänta uppe på henne, och sen lägger jag mig när hon har kommit hem.

-------------  

Det tog slut mellan Jenny och Johan i måndags… Läs hennes egna ord om det… I Jennys Blogg… Längst ner under inlägget: Tisdag…




Kommentarer
Postat av: Snurran

men bim du e fan så patetisk som man kan bli ge dej nu.....

2006-02-22 @ 22:23:25
Postat av: Bim

Och självklart så är ju denna kommentar inte skrivet av Snurran... Utan av någon annan... Som inte törs skriva sitt riktiga namn...

2006-02-22 @ 22:31:52
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Och IP-adressen till den som ovanför utger sig för att vara "Snurran" är: IP-adress: 213.113.12.113. Ska i morgon kolla upp vart den går någonstans...

2006-02-22 @ 22:37:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Felix

Äh, ge dig Bim, snö och vinter är härligt! :D Hockey :)

Surt med Tandvårdsräkningar ;/ Hoppas det blev bra i alla fall.

Riktigt tråkigt det där med Jenny och Johan :( Får hoppas på att dom kan fortsätta vara vänner i alla fall, vilket jag är övertygad om att dom kommer att göra.

2006-02-22 @ 23:20:22
Postat av: Jen

Min Mammsi kan aldig bli patetisk, Vafan hon är helt klart världens coolaste och underbaraste Mamma. så ta och sluta klaga nu va?
och att annvända "Snurran" var väl lite fegt, men men ditt val, Hoppas bara att du växer till dig lite.. vem du nu är..

2006-02-22 @ 23:25:27
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Natalie

Huga, vilken tandläkarräkning!!
Kram, Natalie
ps. Vilket krut i Jenny!!!

2006-02-23 @ 08:12:39
Postat av: Bim

---> Felix: Hej Felix! Kul att du kommenterade! Akta dig bara så du inte också blir attackerd av såna människor som "där ovan". Du kanske också blir kallad patetisk om du kommenterar i en patetisk människas blogg! ;-) Fast jag tror att du är vuxen nog att inte bry dig om så låga människor! :-) Ja, jag hoppas också att Jenny och Johan kan vara vänner... Jenny kan i alla fall det. Hoppas att Johan är tillräckligt vuxen också för att vara det.

2006-02-23 @ 15:31:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jenny: Tack Jenny! Du är i alla tillräckligt vuxen och modig för att våga lägga kommentarer i ditt eget namn i de bloggar du kommenterar! Och jag tror inte att du skulle kritisera folk så. Tycker man inte om en blogg så är det väl bara att ge fan i att läsa den! Eller !?

2006-02-23 @ 15:34:22
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Natalie! Ja, det är krut i min lilla stora dotter! ;-)

2006-02-23 @ 15:34:59
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Felix

Haha, det är nog ingen risk för det Bim ;D

Så sant som det är sagt. Det är så otroligt onödigt att skriva sådana kommentarer. Det är väl ändå ingen som tvingar dig att läsa denna blogg? Om det är någon som är patetisk här så är det väl du "Snurran"

2006-02-23 @ 15:48:19
Postat av: Bim

---> Precis vad jag tycker! Jag har väl varit inne i många bloggar som jag tycker är dåliga, patetiska, tråkiga, intetsägande, m.m. Men jag skulle aldrig komma på tanken att skriva nåt där! Varför skulle jag!? Jag är fullt medveten om att min blogg upplevs som tråkig av många. Men jag har ju inte direkt tvingat någon att läsa den? De stackarna som läser och skriver så som den falske Snurran de kan ju inte ha något liv! Det är ju de som är patetiska, precis som du skrev!

2006-02-23 @ 15:52:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Snurran

På nåt sätt tycker jag det är ett påhopp på MIG att använda mitt namn i "onda syften" Om du nu "måste" skriva dumma kommentarer så kan du gott hitta på ett eget namn! Bim vet ju att jag nästan aldrig lämnar kommentarer i hennes blogg över huvud taget, så det är ju rätt lönlöst att försöka låssas vara jag!

2006-02-23 @ 16:18:02
Postat av: Snurran

nu fick du min Ip-adress så kan du ju för skojs skull jämföra..

2006-02-23 @ 16:19:49
Postat av: Bim

---> Hej den riktiga Snurran! Visst är det ett påhopp även på dig! Verkligen fräckt att använda någon annans namn! Och jag vet ju att du praktiskt taget aldrig kommenterar här, utan på MSN istället. Jag hade din IP-adress sen förut, sen du kommenterade korten från Skebohof. Men tack ändå!

2006-02-23 @ 16:49:12
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

Nu vet jag i alla fall att IP-adressen till "Den falska Snurran" går till någon som har BredBandsBolaget. Ska försöka att ta reda på mer...

2006-02-24 @ 15:33:39
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Mocca

Fy va trist o onödigt med massa påhopp. Det är ju som du skrev, om bloggen är tråkig så skit i och läsa den.

Jag tycker iaf inte att den är det. Är lite mysigt o läsa om "famlijelivet". Var några år sedan jag var i den åldern dina barn är i *L*
Måste bara få fråga en sak: blandas det fortfarande i riven vitkål i lingonsylten? *ryser* det gjorde det när jag gick i skolan, men då var det iofs. tranbärssylt *ryser igen* ;(

Av ren nyfikenhet: var det många som ville ha blodpudding ist. för potatisbullar? jag vet ju vad jag hade valt iaf *L*

2006-02-25 @ 23:32:02
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Bim

---> Mocca. Hej Mocca! Kul med en ny kommentator! ;-) Tror att jag har sett ditt namn hos Hedgehog. Ska kolla in din blogg snarast.

Ja, det är tråkigt med påhopp... Ändå har jag väl inte varit så mycket utsatt här i bloggen. Det var mer när jag skrev min dagbok på Lunarstorm. Men det kanske blir värre och värre här också när man förhoppningsvis får fler läsare.

Tack för berömmet! Kul att du tycker min blogg är kul att läsa!

Hahaha! Ja, vi har väl haft riven vitkål i lingonsylten nån gång! Men det är knappt någon som äter då. Så vi har ren lingonsylt nu istället. Tranbärssylt har vi aldrig haft. Och, ja! Det var faktiskt många som valde blodpuddingen framför potatisbullarna! Och många tog båda två. Men en hel del tyckte att blodpuddingen var skitäcklig!

Hoppas du fortsätter att läsa och kommentera! Ha en fortsatt trevlig helg!

2006-02-25 @ 23:39:23
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0