Dagbok – Söndagen den 19 februari 2006


 

Mobilen larmade klockan åtta i morse. Jag kom inte i säng förrän vid tvåtiden i går natt och eftersom jag alltid vill ha mina sex timmars sömn, så sov jag alltså till klockan åtta. Duschade och gjorde mig i ordning och sen så blev det förstås frukost. Borzko gick också upp ungefär samtidigt som mig och genomgick ungefär liknande rutiner. Jimmy hade kommit hem från sitt nattpass på McDonalds vid halvåttatiden, så han skulle sova till halvfyratiden hade han sagt. Jenny skulle ha sovmorgon till tolvtiden i dag.


Strax före halvtio så gick Borzko iväg till Farstahallen för att träna. Jag hade tänkt mig en förmiddagspromenad egentligen. Men det var dimmigt, grått, mörkt, trist, kallt, blaskigt och tråkigt ute så jag hade ingen lust för en promenad... Jag är så trött på vinter, snö, kyla, blask, mörker och alltihopa just nu… Jag vill ha vår!!! Jag satte mig med datorn under förmiddagen istället. Varvade med lite allehanda hushållsgöromål här hemma också. Läste lite i min bok också. Håller fortfarande på med boken: ”Låt den rätte komma in” av John Ajvide Lindqvist.


Jenny gick upp vid tolvtiden. Borzko kom hem från gymmet ungefär samtidigt. Jenny åt frukost och jag och Borzko åt lunch. Sen när vi var klara så åkte vi tre iväg för att veckohandla på Willys i Länna. I dag handlade vi för cirka 800:- kronor. Hem igen och packade upp allting.







Jimmy vaknade redan vid tvåtiden. Han gick upp och duschade, åt frukost och sen så satte han sig vid datorn och spelade WOW. Borzko åkte iväg med bilen till gör-det-själv-hallen på OKQ8 för att fixa lite smågrejer på bilen. Jenny och jag gick iväg en sväng till Centrum. Jenny shoppade lite, men jag köpte ingenting. Kollade på lite allt möjligt.


Middag åt vi vid halvfemtiden. I dag blev det blandad mat för oss. Jenny åt hamburgare från McDonalds, Jimmy åt pizza från Pizzerian, medans jag och Borzko bara åt blandade rester från kyl, frys och skafferi.


Jimmy åkte iväg till McDonalds i Västberga efter middagen. Han skulle jobba kväll mellan 18.00 och 23.00. Borzko åkte iväg till sitt jobb för att hämta hem sin lastbil tills i morgon. Jenny och jag gick en sväng till Centrum igen. Vi kände för godis och chips till kvällen.


Sen så blev det kväll och lite slappande som vanligt. Borzko satt i vardagsrummet och kollade på O.S. på teve. Sen så gick han och la sig redan vid niotiden, för han skulle upp redan vid tretiden i natt… Jenny och jag satt i köket. Mycket teve blev det i kväll för en gångs skull. Hela tre timmar. Först så kollade vi på ”Elle-galan” och sen så blev det ”Big Brother Live”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0