Melodifestivalen - deltävling 2 - 25/02-06


 
Ja, vad tyckte jag då om låtarna i kvällens Melodifestival? Först och främst ska jag då säga att jag egentligen inte alls tycker om den sortens musik. Jag skulle aldrig lyssna på sån musik när jag själv väljer musik att lyssna på! Men däremot så älskar jag själva Melodifestivalerna som tävling och teveprogram! Och jag tycker att det ska vara en riktig schlager som ska tävla i den internationella Melodifestivalen. Och helst med lite svensk anknytning, och med en svensk artist.

Magnus Carlsson – ”Lev livet” - Kvällens bästa låt tycker jag. Hade allt som en schlager ska ha. Och Magnus Carlsson är ett proffs. Dessutom snygg! ;-)

The Elephantz – ”Oh Yeah” - Passar inte alls in i schlagervärlden. Inte speciellt bra utanför den heller. Kändes lite larvigt med elefanterna.

Sonya – ”Etymon” - Ganska så bra. Helt okej.

Östen med resten – ”Ge mig en kaka till kaffet” - Sådär. Tycker att Östen med resten är så larviga…

Pablo Cepeda – ”La chica de la copa” - Ganska så bra. Men inte speciellt bra som representant för en schlager från Sverige…

Kikki Danielsson – ”I dag & i morgon” - Bra låt. Kikki är ju proffs. En riktig schlagerlåt.

Niclas Wahlgren – ”En droppe regn” - Bra låt. Men ingen schlager. Alldeles för lugn.

Velvet – ”Mi amore” - Ganska bra. Helt okej.

Om jag hade bestämt så skulle Magnus Carlsson med ”Lev livet” och Kikki Danielsson med ”I dag & i morgon” gått till finalen.

Och till andra chansen skulle jag ha skickat Sonya med ”Etymon” och Velvet med ”Mi amore”.

Och som femma Niclas Wahlgren med ”En droppe regn”.

Sexa: Östen med resten med ”Ge mig en kaka till kaffet”.
Sjua: Pablo Cepeda med ”La chica de la copa”.
Åtta: The Elephantz med ”Oh yeah”.

Och den här gången så blev det ju faktiskt nästan precis om jag ville!

Kommentarer
Postat av: P

Usch, mi amore var ju sämst av alla :/ Niclas var bäst :) För övrigt suger Melodifestivalen.

2006-02-25 @ 21:05:18
URL: http://emmiie.blogg.se
Postat av: Bim

Okej! Smaken är som baken! Delad! ;-)

2006-02-25 @ 21:10:33
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Hedgehog-Sara

jag hade velat ha etymon och mi amore till finalen och niklas o kicki till andra chansen... men men, smaken är ju fri - som tur är =)

2006-02-26 @ 19:25:42
URL: http://hedgehog.webblogg.se
Postat av: Bim

Hihihi! Ja, det är väl tur det att alla tycker olika! Tänk vad tråkigt det skulle vara annars! ;-)

2006-02-26 @ 19:38:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0