Dagbok – Fredagen den 20 januari 2006


I dag var det faktiskt för ovanlighetens skull inte jobb som vanligt. Jo, först så jobbade jag i två timmar mellan sex och åtta. Men sen så åkte jag och min husmor/jobbarkompis Mita iväg till Farsta Gård för konferens. Det var ”Vi-Gruppen” som hade konferens. Det är representanter från alla olika arbetsgrupper i skolan: lärare, fritidspersonal, förskolepersonal, elevvårdsteam, kansli, vaktmästare, lokalvårdare, och skolmåltidsbiträden.

Vi började halvnio med fika. Sen så pågick konferensen mellan nio och tolv. Klockan tolv fick vi lunch (förrätt + varmrätt) och fika. Kvart i ett så åkte vi därifrån. Och eftersom det bara var en enda timme av vår arbetstid kvar då så fick vi åka hem. Konferensen var i alla fall givande tycker jag. Syftet är ju att vi ska få en större ”vi-känsla” mellan de olika grupperna i skolan. Vi diskuterade bland annat en hel del aktiviteter som vi skulle kunna göra för att få de olika grupperna närmare varandra.

Hemma vid ettiden. Jimmy var hemma då. Han hade valt att stanna hemma från skolan i dag… Han var ju på personalfest (på Syster O Bror) med McDonalds i går. Han kom hem vid kvart i två i natt, och var väl inte helt nykter… Så han var trött i dag och var hemma och sov i stället för gick till skolan

Jimmy och jag gick en sväng till Centrum. Han hämtade ut sitt nya Bankkort på postutlämningen i HemKöp och jag hämtade ut fotografier på OnOff som jag hade beställt till min Mamma.

Jenny kom hem från skolan vid halvfyratiden. Vi tre åt middag vid fyratiden. Satt i någon timme och åt och pratade. Sen vid femtiden så åkte Jimmy iväg till Hagsätra för att möta upp med sina kompisar Kristian och Jimi. De, plus några fler kompisar, skulle sen åka in till stan för att gå ut på krogen (på Soft Kök & Bar) och fira Jimis 19-årsdag som var i går.

Borzko kom hem från jobbet vid sextiden. Jenny stack iväg vid halvsjutiden. Hon skulle först till Hagsätra för att möta upp med några kompisar, Zina, Felix och Johan, och sen så skulle de iväg till Heron City i Kungens Kurva för att gå på Bio och se ”The Fog”.

För mig och Borzko blev det bara slappande hela kvällen. Borzko satt och tittade på teve större delen av kvällen. Själv så satt jag först och läste i en bok. Jag tog en liten paus i Stephen Kings ”Revolvermannen” och började på Christina Wahldéns ”Heder” Inte för att ”Revolvermannen” på något sätt är dålig! Utan för att Jenny har lånat ”Heder” från skolan och då ville jag passa på och läsa den också.

Sen så blev det Betapet-spelande. Först två matcher mot bara Snurran, och då vann jag bägge. Sen en match mot både Snurran och hennes man Rolle, och då vann jag den också. Efter det så blev det lite bilkörning i snöstormen… Åkte iväg vid elvatiden för att hämta upp Jenny och hennes kompisar vid Heron City. Körde hem Johan till Huddinge och sen Zina och Felix till Hagsätra. Och sen så åkte Jenny och jag hem till Farsta. Hemma strax efter tolv. Det var inte speciellt kul att köra bil i kväll… Snöstorm, snörök och snorhalt… Men vi kom hem bra i alla fall. Nu blir det en stund vid datorn fram till ettiden och sen så blir det sängen.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0