Dagbok – Fredagen den 27 januari 2006



Jobbade som vanligt i dag också. Kajsa var fortfarande sjuk nere i Ormkärrsskolan. Monica åkte dit och vikarierade. Och Nadja kom till oss och vikarierade i stället för Monica. Vi serverade kycklingschnitzel, kokt ris och brunsås. Inget speciellt hände på jobbet. Jo, vi åt semlor till eftermiddagsfikat i dag!

Åkte hem direkt efter jobbet. Jenny åkte bil hem med mig i dag. Jimmy kom hem strax efteråt. Han hade varit i sin skola, S:t Eriks Gymnasium vid Fridhemsplan, och skrivit ut sig och gjort klart allting. Sen hade han varit på Arbetsförmedlingen här i Farsta och skrivit in sig.

Borzko hade varit ledig i dag. Han kommer att vara ledig vissa fredagar igen, precis som han var i höstas. Han har för mycket övertid… Han jobbar ju nästan dubbla pass vissa arbetsdagar, och i alla fall ett och ett halvt pass de övriga dagarna. Så då ska han vara ledig på fredagar i stället. Han tog över städningen den här veckan, så han hade gjort allt det i dag, som jag, Jimmy och Jenny brukar göra på torsdagar.

Jimmy åkte iväg till WebHallen i Sundbyberg tillsammans med sin kompis Kristian för att köpa en väska till sin bärbara dator. Borzko åkte i väg för att hälsa på sin Mamma. Han skulle äta middag där, fika, och vara där större delen av kvällen. Jenny och jag gick i väg en sväng ner till Centrum.

Köpte födelsedagspresenter till min Pappa, det blev två stycken böcker. Köpte en present till en person som läser här också… Lite andra smågrejer blev det också. Jenny köpte lite också. Sen så var vi på Konsum och handlade lite ätbart. Jimmy kom och mötte oss och hjälpte oss att bära hem.

Vid femtiden så åt jag, Jenny och Jimmy middag. Det blev bara blandade rester från kyl, frys och skafferi i dag. Efter middagen så satt jag och Jimmy och hjälptes åt att skriva en jobbansökan till en budbilsfirma där vi hade hört att de behöver folk.

Sen så blev det slappande resten av kvällen. Jenny satt vid datorn i sitt rum. Jimmy och jag satt med våra datorer i köket. Jag höll som vanligt på med allt möjligt. Tre Betapet-matcher mot Snurran och Rolle blev det också. Jag kom: etta, tvåa och tvåa.

Strax efter nio så åkte Jimmy iväg för att jobba på McDonalds mellan 22.00 och 05.00. Jenny och jag flyttade upp i vardagsrummet och kollade på en nerladdad DVD-film. Det blev den svenska filmen: ”Kocken” med Kjell Bergqvist. Den var ganska så bra, men inte så bra som jag trodde att den skulle vara, och som jag hade hört att den skulle vara.


Och sen var jag så trött så jag orkade inte ens Blogga Dagens Dagbok… Så det blev sängen i stället…


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0