Dagbok – Söndagen den 29 januari 2006


 


Mobilen ringde klockan sju i dag också. Eftersom Jenny och jag hade bestämt att vi skulle gå och simma så fort FarstaHallen öppnade så blev det ingen dusch i dag på morgonen. Ingen lins-isättning eller sminkning heller. Fixade bara till mig lite grann, och åt lite frukost, och sen blev det en ovanligt tidig morgonpromenad. Gick ut redan strax efter halvåtta på promenad. Ett par minusgrader, vindstilla, och solen på uppgång, så det var härligt att gå. Var ute i en timme ungefär.



Stegräknaren var med:
6.969 steg
5.92 kilometer
211 förbrukade kalorier
0.57.33 effektiv gångtid



Hemma igen strax efter halvnio. Borzko hade nyss gått upp, och Jenny gick upp klockan nio. När de båda hade ätit frukost och klockan var strax före halvtio så stack vi alla tre iväg till FarstaHallen som öppnar halvtio på söndagar. Borzko gick ner i gymmet för att styrketräna och Jenny och jag gick upp i badet för att simma. Vi simmade cirka ettusen meter och det tog cirka fyrtiofem minuter. Sen så satt vi i bubbelpoolen en stund, och efter det så blev det bastun en stund. Dusch förstås sen och sen hemåt.



Simningen omräknat till steg blev:
4.320 steg



Jimmy var vaken och uppe när vi kom hem. Jenny och jag åt lite lunch. Sen så åkte jag, Jenny och Jimmy iväg till Länna för att handla på Willys. I dag blev det lite mindre handlat än vanligt, cirka 550:- kronor bara handlade vi för. Sen hemåt igen.



Borzko var hemma från gymmet när vi kom hem. Han och Jimmy tog både Volvon och Nissan och åkte iväg med till OKQ8 för att tanka, tvätta och fixa lite med bilarna. Jag och Jenny gav oss ut på en liten promenad. Det var strålande sol ute och underbart. Vi gick ner mot Farstastrandsbadet och sjön Magelungen. Där var det fullt av folk på isen som åkte skridskor och även skidor. Vi stod på stranden en stund och tittade på och njöt av solens strålar i ansiktet. Sen gick vi en liten kort promenad och så hemåt igen.














Stegräknaren var med även denna gång:
4.387 steg
3.72 kilometer
132 förbrukade kalorier
0.40.49 effektiv gångtid



Väl hemma igen så satte jag mig i kökssoffan en stund med datorn. Jenny städade sitt rum. Borkzo och Jimmy var fortfarande borta med bilarna. Sen när de kom hem så åt vi middag. I dag blev det hämtmat. Vi åt indisk mat / wokad mat från den lilla hämtrestaurangen vid bussterminalen vid Farsta Centrum för första gången. Det var jättegott!



Efter middagen så åkte Borzko iväg och hämtade sin lastbil. Sen så kollade han på teve. Jag, Jimmy och Jenny satt vid våra respektive datorer. Borzko gick och la sig redan vid åttatiden, för han ska upp klockan två i natt… Jag, Jimmy och Jenny ska kolla på ”Big Brother – Ankomsten” mellan nio och halvelva, och sen så blir det sängen.



 




Kommentarer
Postat av: Angela

Det kallar jag en motionsdag som heter duga! Vilka vackra foton och vackra tulpisar!

2006-01-29 @ 20:26:21
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

*Ler* Tack ska du ha! Jag känner mig själv väldigt nöjd med dagen. Ja, med hela helgen förresten! Men jag känner mig rätt så trött nu... Skulle egentligen ha velat lagt mig lite tidigare i kväll, men jag vill ju kolla på första avsnittet av Big Brother.

2006-01-29 @ 20:29:36
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Ja se dessa dumburkar ;-)

2006-01-29 @ 22:28:26
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

Hihihi...

2006-01-30 @ 17:48:17
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0