Fredagen den 14 juli 2006

Mobilen ringde klockan halvsju i morse också. Gick upp, duschade och gjorde mig i ordning. Frukost blev det sen vid halvåttatiden. Jenny och Robin kom upp då och gjorde mig sällskap. Sen så gjorde de också sina morgonbestyr. Borzko gick upp vid åttatiden. Jimmy kom hem vid åttatiden. Det var hans fjärde och sista nattpass för den här gången. Han gick och la sig direkt.


 

Vid kvart över åtta så gick jag, Jenny och Robin iväg. Robin gick till tunnelbanan och åkte hemåt till Medborgarplatsen. Jag följde med Jenny fram till hennes jobb på Farsta Sjukhem och sedan gick jag en liten runda på knappt en halvtimme.


 

Stegräknaren var med:

Effektiv gångtid: 25 minuter och 8 sekunder

Antal steg: 3.032

Distans: 2 kilometer och 570 meter

Förbrukade kalorier: 91


 

Väl hemma igen så väntade jag på att Borzko skulle bli klar. Satt vid datorn en liten stund. Sen vid niotiden så gick vi iväg ut på promenad. Molnigt, lite blåsigt, och arton grader, så det var ju inte precis något strandväder, utan ett bra promenadväder. Vi gick längs tunnelbanan in mot stan.



 



 

Promenaden från Farsta in till T-Centralen tog knappt två timmar. Gick runt lite grann och kollade, och sen så gick vi och fikade. Satte oss på ett utomhusfik precis bredvid Hötorget. För mig blev det en ost- och skinkmacka plus en caffe latte.



 



 

Sen så tog vi tunnelbanan hem till Farsta igen. Gick och handlade lite matvaror på HemKöp och sen köpte vi frukt och grönsaker på Torget. Jag träffade två kollegor från jobbet också på Torget, och det är ju alltid trevligt.   


 

Stegräknaren var med igen:

Effektiv gångtid: 2 timmar 23 minuter och 40 sekunder

Antal steg: 16.810

Distans: 1 mil, 4 kilometer och 280 meter

Förbrukade kalorier: 509


 

Väl hemma igen så satt vi en stund på uteplatsen i solen som då hade kommit fram. Borzko läste tidningen och jag fortsatte i boken som jag började på i går. Jag brände några skivor i datorn också.


 

Jimmy vaknade och gick upp vid tvåtiden i dag. Han åt lite, duschade och gjorde sig i ordning. Borzko och jag hjälptes åt att förbereda allting till middagen. Jenny stannade kvar lite och fikade efter jobbet, så hon kom hem vid fyratiden.


 

Vid halvfemtiden så åt vi middag. I dag grillade vi oxfilé. Till det så hade vi potatisklyftor, rödlökskeso, istbergssallad, basilikafraiche, tomater + gurka, vitlöksfraiche, röd + gul paprika, och kall bearnaisesås.


 

När vi hade röjt upp efter maten så satte vi oss i köket för att spela poker. Texas Hold ’Em spelade vi, och ett parti blev det. Borzko hade turen att vinna, jag kom tvåa, Jenny trea, och Jimmy fyra.



 



 

Efter det så flyttade vi upp i vardagsrummet, och så blev det filmtittande. Först tittade vi på "Magnus Betner Stand-Up Comedy Live från Norra Brunn" En dvd på 40 minuter som vi såg både i går och i förrgår också. Jimmy ville se den i kväll för han hade inte sett den. Vi andra såg den för tredje gången, men vi skrattade lika mycket i alla fall. Han är så otroligt rolig.



 



 

Sen så blev det tre (!) spelfilmer! Först såg vi en Wallander-film: ”Fotografen”. Den var bra. Sen så såg vi en actionfilm: ”16 Blocks” med Bruce Willis. Och slutligen så såg vi en rysare: ”Final Destination 3”. Den var ganska så bra och läskig.



 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Trevlig dag! Jag har inte snackat med Monica ännu, vi får väl försöka höras i morgon. Mitt Msn funkar inte ikväll, hoppas att det bara är tillfälligt! Ha det bra, kram

2006-07-15 @ 21:59:03
Postat av: Bim

---> Snurran: Tack! Det var en mycket trevlig dag i går! Och dagen i dag var faktiskt inte sämre den! :-) Okej, vi får väl bestämma i morgon, söndag, hur det blir på måndag. Hoppas att ditt MSN funkar då igen. Ha det så bra själv. *Kram*

2006-07-16 @ 00:45:40
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Nu har jag läst i kapp alla dina blogginlägg som jag inte kunnat läsa under semestern ;-)

2007-08-13 @ 11:02:36
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Okej! Bra! ;-D

2007-08-13 @ 12:08:11
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0