Fredagen den 7 juli 2006

Mobilen larmade klockan halvsju i dag. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Sen så gick jag iväg mot Centrum vid strax efter åtta. Gick till Farsta Läkarhus och till Gynekologen. Genomgick en rutinkontroll och fick nya minipiller utskrivna. Fick också en remiss till Mammografi i nästa vecka.


 

Hemma igen vid niotiden. Jimmy vaknade och gick upp ungefär samtidigt. Jag höll på och fixade lite här hemma, och sen när Jimmy var klar så stack vi iväg för att storhandla på Willys i Länna. I dag blev det tio plastkassar fulla för ungefär 1.200:- kronor.


 

När vi kom hem igen så hade Jenny vaknat och gått upp. Jag packade upp alla varor och in i kyl, frys, skafferi och städskåp. Sen så hjälptes vi alla tre åt med veckostädningen: bytte och tvättade alla handdukar, dammsög, torkade golv, dammade, putsade speglar, skurade toaletten och badrummet, m.m.


 

Sen så blev det lite lätt lunch. Jenny åkte iväg vid strax efter tolv. Hon skulle jobba i dag på 7-Eleven mellan ett och åtta. Jag satte igång med att klippa Jimmy. Eller rättare sagt trimma honom. Väldigt kort ville han ha i dag. Det blev två millimeter uppe på huvudet, och en millimeter på sidorna.


 

Efter det så höll jag på fixade med lite allt möjligt här hemma. Satt lite vid datorn också. Vid strax före två sen så stack Jimmy och jag iväg med båda bilarna. Jag hade tid för besiktning av Volvon kvart över två, och Jimmy skulle ombesiktiga sin Nissan. Han fick ju fem nerslag på sin bil och har ju nu kostat på den sextusen kronor…


 

Högdalen åkte vi till. Den här gången så gick Jimmys bil igenom. Och min gick igenom direkt på första gången. Det kändes skönt. Åkte hem sen direkt efter besiktningen. Lämnade av min bil och sen så åkte vi iväg igen. Biltema i Haninge blev det. Vi köpte varsin mobilhållare till bilarna plus några andra smågrejer.


 

Sen så åkte vi iväg därifrån och direkt till Heron City i Kungens Kurva. I tisdags så hade jag ju en eftermiddag och kväll med Jenny, och nu var det dags för en med Jimmy. Först så var vi på Pizza Hut och åt middag. Varsin pizza blev det förstås.


 

Och sen så var vi på bio. Vi såg actionthrillern: ”Lucky Number Slevin”. Många bra skådisar med, och till skillnad från recensionen som jag länkar till, så tyckte både Jimmy och jag att den var jättebra. En klar fyra av fem får den av oss båda. Spännande, rolig och väldigt klurig.


 

På vägen hem så åkte vi förbi OKQ8 i Västberga och köpte varsin termometer till bilarna. Åkte förbi på McDonalds där Jimmy jobbar också och köpte varsin kaffe. Väl hemma igen så satt vi en lång stund på parkeringen och höll på med våra mobilhållare och termometrar i bilarna.


 

Borzko kom hem vid halvtiotiden. Jag tog en promenad och Jimmy åkte inlines, och så mötte vi Borzko där han parkerar sin lastbil. Väl hemma igen så satt Jimmy och jag en stund med våra datorer på nedre balkongen. Borzko duschade och gjorde sig i ordning. Middag hade han redan ätit innan han kom hem.


 

Några kompisar till Jimmy ringde, så vid halvelvatiden så stack han iväg. Först skulle han till Hagsätra och hämta upp Kristian, Jimi och Robin.B. Sen så skulle de åka vidare till Alvik för att träffa några kompisar som var där och grillade.


 

Jenny jobbade till åtta. Sen så gick hon direkt hem till Robin. Och efter de så drog de iväg till Alvik för att grilla med samma gäng som Jimmy skulle träffa. Sen så skulle hon sova hos Robin i natt.


 

Borzko gick och la sig vid halvelva. Egentligen så skulle ju han börja sin semester i morgon. Men snäll som han är så hade han lovat att jobba extra en halv dag i morgon. Så han ska upp halvfem i morgon bitti.


 

Jag satt i soffan på nedre balkongen med min lilla bärbara dator i knäet. En lika underbar kväll som i går. Klockan elva var det 21,5 grader ute. Och klockan tolv var det 20,5. Bara vägrar att gå in såna här kvällar. Det är så fantastiskt skönt ute. Dessa kvällar ska jag komma ihåg och tänka på i höst och vinter.


 

(En nysnaggad Jimmy på Pizza Hut med ett stor glas isthé framför sig.)



 

Kommentarer
Postat av: Angela

Ännu en ljuvlig dag att lägga till handlingarna. I dag har vi regn här...

2006-07-08 @ 09:11:53
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Stackars er... Här har vi strålande sol och jättevarmt! Fast det börjar faktiskt komma lite moln...

2006-07-08 @ 11:58:21
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0