Lördagen den 22 juli 2006

Mobilen larmade klockan halvsju i dag. Gick upp, duschade och gjorde mig i ordning. Men jag hoppade över frukosten i dag, för jag tänkte äta den i stan. Jimmy hade gått upp redan vid halvsex och åkt iväg för att jobba mellan sju och tre. Jenny var inte hemma för hon sov hos Robin. Borzko sov lite längre i dag.


 

(Dagens Outfit.)



 



 

Vid kvart i åtta så gick jag iväg ut på promenad. Gick längs tunnelbanelinjen in mot stan. Gick på den ”vänstra” sidan förbi Globen. Vid kvart över nio så var jag vid Skanstull. Där gick jag in på McDonalds och köpte mig frukost: fullkornsmacka, yoghurt med frukt, och caffe latte. Satt ute och åt och njöt.


 

Sen så gick jag vidare in till Hötorget. Cirka två timmar effektiv gångtid tog det dit. Där mötte jag upp med Borzko som kom in med tunnelbanan. Och så vände jag och vi gick genom stan och hemåt. Den här gången så gick jag på ”andra” sidan förbi Skärmarbrink. Riktigt varmt blev det under promenaden.


 

(Utsikt från Stallbron mellan Gamla Stan och Norrmalm, Stadshuset till vänster, Operahuset till höger.)



 







 

Hem tog det lite längre, då var vi två, mer folk på stan, och det var varmare. Cirka två timmar och en kvart effektiv gångtid. Sammanlagt så gick jag cirka 2,5 mil på 4 timmar och en kvart. Det är nog den längsta promenaden i år.


 

Stegräknaren visade:

Effektiv gångtid: 4 timmar, 12 minuter och 17 sekunder

Antal steg: 29.942

Distans: 2 mil, 5 kilometer och 450 meter

Förbrukade kalorier: 907


 

Väl hemma så blev det lite lätt lunch. Sen så satte jag mig med en bok ute på uteplatsen. Började att läsa:  ”Mammagrisen” av Lasse Anrell. Jag solade en hel del också. Borzko tog bussen och åkte iväg till sitt jobb för att hämta hem sin lastbil.


 

Jimmy kom hem vid halvfyratiden. Han bara duschade, bytte kläder, och sen så stack han iväg igen direkt. Han skulle ut till sin chef i Rönninge på grillparty. Alla skiftledare på McDonalds i Västberga skulle dit. Jimmy är ju inte färdig skiftledare än, men de som är under utbildning fick också vara med.


 

Jenny kom hem från Robin vid fyratiden. Då åt hon, jag och Borzko middag tillsammans. Det blev hämtmat från Pizzerian Lilla Bas i dag också. Jag och Jenny delade på en pastasallad med kyckling. Vitlöksdressing och pizzadegsbröd till. Borzko åt en grekisk sallad.


 

Efter maten så satte sig Borzko uppe i vardagsrummet och tittade på sport på teve. Jenny satt i sitt rum vid datorn. Jag satte mig i soffan på nedre balkongen med inglasningen bortdragen. Jag varvade datorn med boken. Läste ut den boken som jag påbörjade på eftermiddagen. Började sen på en ny: ”Jag dödade mitt barn” av Dr Carl Burak & Michele G Remington.


 

Vid halvniotiden sen så tittade jag, Borzko, och Jenny på en dvd-film tillsammans. Det blev en Wallander-film från 2005: ”Steget Efter”. Den var bra. När filmen var slut så flyttade jag ner och ut på balkongen igen. Det är ju så härligt att sitta där om kvällarna. Jag vill ju helst inte vara inne. Varvade datorn med boken igen. Jenny varvade datorn med packning till sin Gotlandsresa.


 

Jennys Blogg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0