Måndagen den 3 juli 2006

Mobilen ringde klockan sju i morse. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Jimmy gick upp vid halvåtta och gjorde sina morgonbestyr. Borzko hade gått upp redan halvfyra för att åka och jobba. Jenny sov och skulle sova till niotiden i dag.


 

Vid halvniotiden så åkte Jimmy och jag i väg i Volvon. Först så åkte vi till Örby och hämtade upp min mamma och pappa. Och sen så startade vi vår färd mot Gävle. Jimmy körde på vägen upp. Inga köer på uppfärden var det, så det tog cirka två timmar.


 

Det är ett år sedan min pappas bror dog, och han bodde i Gävle. Så därför så gjorde vi en utflykt till Gävle i dag. När vi kom till Gävle så svängde vi först in och köpte två blombuketter. Sen så åkte vi först till minneslunden på Skogskyrkogården. Där satte vi en bukett röda rosor till min farbrors och hans frus minne.



 



 

Efter det så åkte vi till en annan kyrkogård som låg ute i Bomhus. Där satte vi också en bukett blommor vid min farfars och farmors grav.



 



 

Sen så åkte vi och parkerade bilen i stadsdelen Öster där min farbror bodde. Efter det så promenerade vi in till stan. Där gick vi först och fikade på ett Café. Jag tog en caffe latte och en ostfralla.



 



 

Efter det så promenerade vi runt på stan och tittade lite överallt. Bland annat i city, där bocken brukar stå, i Gamla Gefle, m.m. Tog en glasspaus i den underbara värmen också.



 



 

Sen så promenerade vi tillbaka till där vi hade parkerat bilen. Gick runt och tittade på och i huset där han bodde, för de hade byggt om en hel del sedan förra året. Och efter det så körde vi bilen mot Stockholm igen.


 

Stannade vid Älvkarleby och åt middag på Dragon Gate. Jag åt friterad hälleflundra med kokt potatis och dillsås.



 



 

Eftersom kaffet var helt slut på restaurangen som vi åt middag på, så stannade vi och fikade på vägen hem också. Ulva Café blev det som låg strax före Uppsala. Där bytte vi också chaufför, så jag körde resten av vägen.



 


 

Allt gick bra ända till Järva Krog. Sen så hamnade vi i fruktansvärda köer ända därifrån, genom Eugeniatunneln, över Essingeleden. Hemfärden tog drygt en timme mer än vad uppfärden gjorde. Jättejobbigt att sitta i dessa köer. Och inte för att jag någonsin vill klaga på denna underbara värme, men i en stillastående bilkö, i en bil med fyra personer, och ingen A.C. så blir det inte så värst skönt.


 

Lämnade av Mamma och Pappa i Örby, och sen så åkte Jimmy och jag hem till Farsta. Kom hem vid halvåttatiden. Vi satte oss en stund i skuggan på uteplatsen med våra datorer. Så skönt efter den varma bilen på vägen hem.


 

Vid åttatiden så kom Borzko hem från jobbet. Då åkte han och Jimmy iväg med båda bilarna för att lämna av Jimmys bil på verkstan. I morgon så ska de ska fixa de fem nedslagen som han fick på besiktningen i förra veckan.


 

När de kom tillbaka så åt Borzko middag och duschade. Sen så blev det lite teve innan det var dags för honom att sova eftersom han ska upp tidigt i morgon. Jimmy och jag satt lite vid våra datorer.


 

Jenny åkte iväg i morse och mötte upp med Robin och hans kompisar. Sen så var de och badade och solade vid Flaten hela dagen. Efter det så åkte hon med Robin hem och åt middag, och hon ska också sova där i natt.


 

Vid tiotiden så satte sig Jimmy och jag i vardagsrummet för att se en film i vår nya fina stora teve. Det blev en dvd med en film med Tom Cruise: ”War Of The Worlds”. Den hade vi i och för sig sett förut, men en bra film kan man alltid se om. Filmen var slut vid tolvtiden, och efter det en timmes datortid innan sängen.


Kommentarer
Postat av: AnnaK

Önskar att jag också var ledig, men det är 1,5 vecka kvar, som jag längtar :-)

2006-07-04 @ 18:49:02
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> AnnaK: Jag förstår att du längtar! Speciellt när det är sånt här väder! Vi får väl verkligen hoppas att det håller i sig till dess!

2006-07-05 @ 08:22:00
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0