Onsdagen den 19 juli 2006

Mobilen larmade klockan halvsju i dag också. Genomgick sen samma morgonrutiner som alltid, dusch, iordninggörande och sen gröt och fika till frukost. Jenny gick upp halvåtta. Hon genomgick sina morgonrutiner och sen så åt hon frukost. Vid kvart över åtta så gick vi sen iväg. Som jag har gjort alla dagar som Jenny har jobbat hittills, så följde jag henne först till Farsta Sjukhem, och sen så gick jag min lilla runda på ungefär en halvtimme.


 

När jag kom hem så hade Borzko genomgått sina morgonrutiner. Sen så åkte han iväg vid niotiden för att handla på Bauhaus bland annat. Vår borrmaskin gick sönder i går när han jobbade nere i källaren. Så han skulle köpa en ny borrmaskin plus reglar och spånskivor att göra hyllor av till källaren.


 

Jimmy vaknade och gick upp vid niotiden. Han åt frukost, duschade, och gjorde sig i ordning. Jag höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma som vanligt. Sen så satt både han och jag vid våra datorer en stund. Fixade lite med nerladdning och bränning av skivor bland annat.


 

När Borzko kom hem från shoppingturen så blev det lite lätt lunch för oss alla tre. Sen så gick Borzko och Jimmy ner i källaren för att fixa med hyllorna. Själv så höll jag på som vanligt och fixade med lite allt möjligt här hemma.


 

Sen så satte jag mig i soffan på nedre balkongen och läste. Så småningom, när solen kom vid halvtvåtiden, så flyttade jag ut på uteplatsen. Fortsatte att läsa, och läste också ut boken som jag började på i går: ”Hon och Han – Sambo i Sumpan” av Annika Sundbaum-Melin och Henrik Kolbjèr. Sen så satt jag och solade ett tag också.


 

Vid halvtretiden så stack Jimmy iväg hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Han skulle äta där och vara där på kvällen. Borzko fortsatte själv med att sätta upp hyllor på väggarna i vårt källarkontor. Jenny kom hem från jobbet vid strax efter tre. Hon satt vid datorn en stund, och sen så duschade hon och gjorde sig i ordning.


 

Vid fyratiden så åt jag, Borzko och Jenny middag. När vi hade ätit klart så stack Jenny iväg med tunnelbanan in till stan för att möta upp med sin kompis Zina och gå och fika med henne. Borzko åkte ännu en sväng till Bauhaus för att köpa flera spånplattor som han gör hyllorna av. Och när han kom hem igen så gick han återigen ner i källaren för att jobba med hyllorna.


 

Själv så satte jag mig på nedre balkongen med bortdragen inglasning. Njöt av eftermiddags- och kvällssolen. Började att läsa ännu en bok: ”Hjälp jag heter Zbigniew” av Zbigniwe Kuklarz, och efter ett par timmar så hade jag även läst ut den boken.


 

Otroligt vad mycket jag har läst den senaste tiden. Sedan sommarlovets början så har jag läst ut tjugo böcker! Det är så härligt att läsa. Tycker nästan synd om dom som inte har upptäckt läsglädjen. Jag har alltid älskat att läsa, ända sen jag var riktigt liten. Har alltid någon bok på gång, men det klart, så här mycket blir det ju självklart inte när jag jobbar.


 

När jag hade läst ut boken så blev det datorn i knäet i stället. Bloggläsning och nyhetsläsning blev det då. Så småningom när solen försvann bakom huset framför så blev det en kylig kväll, så då fick jag dra igen inglasningen.


 

Jenny kom hem från stan vid halvniotiden. Vi tog en kopp thé, en macka, och en pratstund vid tiotiden. Sen så varvade hos sin tid hos datorn och boken. Borzko satt uppe i vardagsrummet och tittade på teve. Jag flyttade in från balkongen och till kökssoffan. Började att läsa ännu en ny bok: ”Smulklubbens Skamlösa Systrar” av Mian Lodalen. Varvade lite med datorn också.


 

Så här ser det ut när jag sitter/ligger i soffan på nedre balkongen. Första bilden ser jag om jag tittar rakt fram. Andra bilden ser jag om jag tittar lite uppåt till vänster. Och tredje bilden ser jag om jag tittar ännu lite mera uppåt och till vänster.






 











Glöm inte bort att läsa Jennys Blogg.



 


Kommentarer
Postat av: AnnaK

Hjälp jag heter Zbigniew" av Zbigniwe Kuklarz... Den boken läste jag oxå för ett tag sen, den var faktiskt riktigt underhållande. Satt och fnissade på pendeltåget så folk trodde väl jag var knäpp :-)

2006-07-20 @ 21:04:16
URL: http://massablaj.blogspot.com
Postat av: Bim

---> AnnaK: Ja, jag läste i din blogg att du hade läst den och tyckte den var bra! Det var därför jag köpte den! Jag köper ofta böcker efter tips i bloggar. Jag tycker att den var jättebra och jätterolig! :-)

2006-07-21 @ 09:48:33
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0