Onsdagen den 5 juli 2006

 

 

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Borzko hade gått upp klockan fem och åkt iväg för att jobba som vanligt. Jimmy gick upp vid kvart över åtta. Vid halvniotiden så kom Borzko och hämtade honom med lastbilen. Sen så åkte de till verkstan där Jimmy bil var inlämnad. Johnne hade fixat bilen nu, och det kostade sextusen kronor för Jimmy... Alla bromsrören var bytta plus några andra grejer var fixade. Nu ska den bara ombesiktigas.


 

Jenny gick upp vid niotiden. Jimmy kom tillbaka hem igen vid halvtiotiden. Jag tog det lite lugnt på morgonen och stack inte iväg så tidigt som jag nästan alltid brukar göra. Höll på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Satt lite vid datorn också. Bloggade gårdagens dagbok bland annat, för i går kväll så funkade det ju inte.


 

Vid halvelva sen så stack jag i väg till Farstastrandsbadet. Cyklade dit ensam, för Jimmy skulle jobba och Jenny skulle träffa Robin. Solade, badade, läste, löste korsord, lyssnade på musik och hade det skönt i solen. Efter tre timmar, vid halvtvåtiden, så cyklade jag hem igen. Tog en liten omväg hem så cykelturen blev något längre.


 

Cykeldatorn visade:

0.26.29 effektiv tid

12.2 medelhastighet

27.9 maxhastighet

5.33 kilometer

21.48 sammanlagd sträcka



 



 

När jag kom hem vid tvåtiden så var det ingen hemma. Jimmy hade åkt för att jobba ett pass mellan två och tio. Jenny hade åkt i väg för att bada och sola med Robin och hans kompisar. Jag höll på och fixade här hemma en stund och sen så gick jag iväg en sväng till Centrum. Var på HemKöp och handlade matvaror.


 

När jag kom hem så packade jag bara upp, och sen så gick jag en sväng till till Centrum. Den här gången så köpte jag mig en glass och gick sen runt och tittade lite i Centrum. Sen så köpte jag en hel del frukt på Torget.


 

Väl hemma igen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt. Sen så satte jag mig i skuggan under parasollet ute på vår uteplats. Fortsatte att läsa i boken som jag började i på badet i morse, och läste även ut den: ”Hur kär får man bli?” av Katarina von Bredow. Det är en ungdomsbok som Jenny har köpt, men det är kul att läsa såna också ibland. Den var bra. Middag åt jag sen vid femtiden i min ensamhet. Jenny åt hemma hos Robin, och hon sov kvar där också.


 

Efter middagen så satte jag mig i soffan på nedre balkongen med inglasningen bortdragen förstås. Fortsatte att läsa i e-boken som jag började på för ett par dagar sedan och läste även ut den: ”Ett tal till min systers bröllop” av Linda Skugge. Den var sådär. Lite nyhetsläsning och bloggläsning blev det också förstås. Så underbart skönt att sitta ute såna här ljuvliga kvällar.


 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden. Han åt middag, duschade, och sen så blev det sport på teve för honom. Semifinalen i fotboll tittade han på förstås. Själv så satt jag fortfarande ute på balkongen och njöt. Laddade ner en ny e-bok och började läsa den: ”Det ska bli ett sant nöje att döda dig” av Magdalena Graaf.


 

Jimmy kom hem från jobbet vid strax efter elva. Sen så satt vi tillsammans i köket med våra bärbara datorer.




 

Kommentarer
Postat av: Angela

Mums vad det ser läskande ut! Och du är tapper och cyklar på...jag har inte kommit mig för ännu!

2006-07-06 @ 09:47:46
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, det var gott! Och i dag har jag cyklat i en hel timme! ;-)

2006-07-06 @ 12:34:52
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0