Söndagen den 30 juli 2006

Mobilen larmade klockan sju i dag som vanligt. Jimmy hade gått upp klockan sex och åkt iväg för att jobba. Jenny var ju fortfarande på Gotland. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan åtta. Han gjorde sina morgonbestyr, och sen så åt vi frukost tillsammans. Vi höll båda på och fixade med allt möjligt här hemma sen. Jag satt en stund vid datorn också.


 

Sen vid strax före tio så stack vi iväg till Farstastrandsbadet. Vi tog bilen eftersom vi ville ha solstolarna med oss. Solade, badade, pratade, läste bok, löste korsord, lyssnade på musik, fikade, m.m. Efter tre timmar i solen så tyckte vi att det fick räcka så då åkte vi hemåt.


 

Åt lite lätt lunch när vi kom hem. Sen så höll jag på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Borzko gick till Centrum och klippte håret. Sen så åkte han iväg med bilen och tankade den och kollade upp den lite. Jag satte mig med datorn en stund på nedre balkongen.


 

Borzko åkte sen iväg igen strax efter fyra. Han skulle gå och se Bajen spela fotboll på Söderstadion. Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Vi åt middag tillsammans vid femtiden. Efter att han hade duschat så satt han vid datorn. Jag läste lite in min bok, och så fixade jag några filmer i datorn.


 

Vid sextiden så stack Jimmy iväg hem till sin kompis Kristian i Hagsätra. Jag höll mig i soffan på nedre balkongen med bortdragen inglasning. Där varvade jag datorn med boken. Borzko kom hem från fotbollsmatchen vid halvåttatiden. Då blev det teven för honom i ett par timmar. Sen gick han och la sig vid halvtiotiden, för han ska upp redan halvfyra i morgon bitti.


 

Jimmy kom hem igen vid tiotiden. Vi satt en stund vid köksbordet med våra bärbara datorer. Sen så gick vi upp i vardagsrummet för att titta på dvd-film. I dag blev det ännu en Wallander-film: ”Byfånen”. Efter det så gick vi ner till datorerna i köket igen.



 







 

Nu ska vi sitta här en stund. Jag ska lägga in den här dagens dagbok förstås. Sen så ska vi kanske se en film till. Vi ska i alla fall inte gå och lägga oss. Klockan tre ungefär så ska vi ta bilen och köra till Nynäshamn. Båten från Gotland kommer in klockan fyra. Vi ska hämta Jenny och Robin och sen köra hem igen. Förhoppningsvis så blir det väl läggdags vid femtiden. Och sen så sover jag väl till fram emot elvatiden.


 

Kolla Jennys Blogg med hennes sista tre uppdateringar från Gotland i dag.


 

(I dag hade vi en stor jättefin igelkott precis vid vår uteplats.) :-)



 


Kommentarer
Postat av: Bim

---> Nathalie: Tack ska du ha! Jag blir så glad när nån säger så! :-)

2006-07-31 @ 12:23:15
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0