Söndagen den 9 juli 2006

Mobilen larmade klockan sju som vanligt. Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko, Jimmy och Jenny gick alla tre upp vid åttatiden. De gjorde också sina morgonbestyr. Sedan så åt vi frukost tillsammans alla fyra. Vid kvart över nio så var vi alla klara så då gav vi oss iväg.


 

Vi skulle ha en ”familjedag” i dag. Borzko har ju bara två veckors semester nu i sommar. Tanken var att både Jimmy och Jenny skulle vara lediga samtidigt och att vi skulle ha dessa två veckor som ”familjeveckor”. Men det blev strul både på Jimmys och Jennys jobb, så nu ska båda två jobba dessa två veckor. Inget att göra åt, utan bara att acceptera. Men de få dagar vi då har, där vi alla fyra är lediga, blev då ”familjedagar”. Tre hela dagar och fyra halvdagar blev det på de här två veckorna. Då ska vi göra saker tillsammans alla fyra och umgås. En halvdag hade vi igår, och en heldag i dag.


 

Jag, Borzko, och Jenny cyklade, och Jimmy åkte inlines. Vi valde ett bad som vi tyckte låg på lagom avstånd att cykla till: Ågestabadet. Tyvärr så strulade Jennys växlar, de hoppade ur hela tiden och hon hade problem med att växla. Hon gjorde sig också illa på hälen när cykeln uppförde sig konstigt och hon halkade till med foten. Vi fick cykla i långsam takt för hennes skull.


 

När vi kom fram till Ågestabadet så var serveringen och toaletterna stängda. Toaletterna skulle de öppna, men inte serveringen. Då beslöt vi oss för att cykla hem till Farsta igen och lägga oss på Farstastrandsbadet istället. Inget kul när man inte kan köpa kaffe och glass. Så vi cyklade tillbaka till Farsta och kom dit vid tiotiden.



 



 

Cykeldatorn visade:

Tid: 43 minuter och fem sekunder

Distans dagens tur: 9 kilometer och 120 meter

Distans sammanlagt: 4 mil 6 kilometer och 450 meter

Maxhastighet: 28.8 kilometer i timmen

Medelhastighet: 12.8 kilometer i timmen


 

Sen så var vi där i cirka tre timmar. Solade, badade, pratade, lyssnade på musik, fikade, m.m. I dag var det inte alls lika varmt som det har varit. Lite molnigt och ganska så blåsigt var det. Vid ettiden så åkte vi hemåt.


 

Cykeldatorn visade:

Tid: 8 minuter och två sekunder

Distans dagens tur: 1 kilometer och 250 meter

Distans sammanlagt: 4 mil 7 kilometer och 710 meter

Maxhastighet: 28.8 kilometer i timmen

Medelhastighet: 9.5 kilometer i timmen


 

Det blev cirka en mils cykeltur sammanlagt och det tog cirka femtio minuter. När vi kom hem så satte sig Jenny på rummet en stund vid sin dator. Jimmy och jag satte oss i skuggan på uteplatsen med våra bärbara datorer. Borkzo försökte att fixa till växlarna på Jennys cykel, och han fick väl någorlunda ordning på dem.


 

Sen vid tretiden så åkte vi allihopa iväg igen, fast den här gången med bilen. Vi åkte ut till Heron City i Kungens Kurva. Först så gick vi och åt tidig middag vid halvfyratiden. Vi var ju hungriga eftersom vi hade missat lunchen som vi ofta gör. Vi åt där man kan köpa mat från olika restauranger men sitta på samma ställe. Jag åt wokade grönsaker med äggnudlar. Det var supergott. Jimmy åt kebab, Borzko åt grillspett, och Jenny åt McDonaldsmat.



 



 

Efter det så gick vi till bion. Vi såg: ”The Fast And The Furios 3 – Tokyo Drift”. Den var klart underhållande. Vi tyckte alla fyra att den var helt okej. När vi var på väg hem så träffade vi på två gamla kompisar, Mia och Johan, och deras dotter Jeanette. Det var kul att träffas och vi stod och pratade en stund.



 



 

Vi var hemma i Farsta igen vid sjutiden. Borzko åkte iväg hem till sin Mamma och vattnade hennes blommor, för hon är fortfarande kvar i Kroatien. Jag, Jimmy och Jenny hamnade framför våra datorer. Borzko kom hem lagom till vm-finalen och då satte han sig förstås och tittade på den. Jenny tittade också på den sen.



 



 

Jimmy stack iväg med bilen till Hagsätra för att möta upp med sina kompisar Kristian och Jimi. Jag satte mig i soffan på nedre balkongen med min dator i knäet. Nyhetsläsning och bloggläsning blev det. Började i läsa en ny nerladdad e-bok också: ”Nobels Testamente” av Liza Marklund.



 


Kommentarer
Postat av: Angela

Woow! Jag ligger verkligen i underläga med dina och familjens matatoncyklingar ;-)

2006-07-10 @ 08:35:49
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Troligt! Och det var nog den enda familjecyklingen i år! ;-)

2006-07-10 @ 08:37:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Nu måste jag fråga för jag har tittat så många gånger nu...Är det en cigg du har i handen på bild 3?

2006-07-10 @ 19:44:34
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hahaha! Vad tror du om mig egentligen!? ;-) Allvarligt talat så var det det första jag tänkte på själv när jag såg bilden! Det ser precis ut som en cigg! Men det är bara biobiljetterna som jag vek ihop och höll i handen! En cigg har jag inte haft i handen på nitton år! ;-)

2006-07-10 @ 19:55:51
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Phew! Vilken tur att jag hade så fel men visst kunde man tro det? Därför har jag kikat så många gånger för jag visste ju att du inte rökte och tänkte människan har väl inte börjat röka!. Däremot visste jag inte att du hade rökt. Jag har hållt upp tio nu men kan ibland fortfarande känna att det är tufft ;-)

2006-07-10 @ 20:10:24
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Ahnna

Hej!
Måste bara skriva att jag har cyklat tjejvättern i år, det är 9 mil. Det kanske vore något för er nästa år!
/Ahnna

2006-07-10 @ 20:12:38
Postat av: Bim

---> Angela: Jodå, jag var storrökare förut... Började när jag var tolv, rökte hemma från jag var fjorton, rökte ett paket om dagen i tio år från jag var sexton till jag var tjugosex. Slutade den nittonde februari 1987 när jag fick postitivt på mitt graviditetstest, och sedan dess har jag inte tagit ett bloss. Nu är jag en sån där riktigt grinig före detta rökare! Jag hatar rök och cigarretter. Är så glad (peppar, peppar) att inte någon av ungarna röker. Jimmy snusar, men det tycker jag är okej.

2006-07-10 @ 20:16:29
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ahnna: Hej! Vad roligt! Så otroligt duktig du är! Jag skulle aldrig att orka cykla i nio mil!

2006-07-10 @ 20:17:15
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0