Onsdagen den 14 juni 2006


 

Vaknade vid sjutiden i dag också. Låg och drog mig till åttatiden för att inte störa alla andra. Sen så gick jag upp och gjorde mig i ordning. Mamma, Pappa, Elsie, Mathias, Jimmy och Jenny kom upp så småningom vartefter och vi alla åt frukost.






Sen så blev det ut på tomten och allmänt slappande i solstolarna. Mathias, Jimmy och Jenny hjälptes åt med att klippa gräset på allmänningen utanför vår tomt. Solade, läste, löste korsord, lyssnade på musik, kastade pil, pratade, var några av de aktiviteter som vi ägnade oss åt.







Lite lätt lunch och fika blev det så småningom. Sen så kom molnen och en kall vind. Och ytterligare lite senare så kom regnet… Så det blev slappande inne på eftermiddagen. Jag satt mest och löste korsord.


Middag blev det sen förstås. Jimmy, Jenny och Mathias stod ute och grillade. De hade parasollet som skydd mot regnet.







Vi åt chorizo, grillkorv, cevapcici, två sorters potatissallad, mimosasallad, cole slaw, blandad sallad, plus massor med andra tillbehör.


Sen så blev det kortspel. Jimmy och Pappa spelade mot mig och Mamma. Tre omgångar spelade vi och de blev 2-1 till Jimmy och Pappa. Mathias och Jenny satt med datorerna och Elsie löste korsord.







Ännu lite senare så blev det fotbollstittande på teven för några av oss. Jag kopplade upp mig på Internet för att blogga bland annat.


 

Kommentarer
Postat av: Angela

Jag ser och läser att ni haft några underbara dagar i stugan!

2006-06-15 @ 07:41:25
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, absolut! Det hade vi verkligen! :-)

2006-06-15 @ 17:22:27
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0