Onsdagen den 7 juni 2006



Näst sista arbetsdagen för det här läsåret… Började med en timmes sovmorgon, började alltså sju istället för sex. I dag hade vi alla våra skickningar att laga mat till: två skolor och tre dagis. Men hos oss hade vi bara cirka femtio ätande, för vår skola hade Klassens Dag. Tonfisksallad med dressing serverade vi i dag. Hela förmiddagen var jag i skalen och förberedde grönsaker till idag, till i morgon, och även till sommarlovsmaten. Efter det så hjälpte jag till lite överallt, tills det var dags att gå hem klockan två.

Hem direkt efter jobbet. Eftersom vi brukar städa på torsdagar, men jag tyckte att det skulle kännas fel att städa i morgon efter avslutningen, så blev det städning i dag istället. Jenny gjorde sin del i morse. Hon kom hem från Robin vid åttatiden i morse. Hon åkte hem när han åkte till jobbet. Sen städade hon sin del och fixade lite annat. Efter det så åkte hon till skolan till klockan ett för att möta upp med klassen på Klassens Dag. De skulle gå på bio och gå ut och äta middag på restaurang. Jimmy fixar sin del av städningen i morgon förmiddag, för han är ledig hela dagen i morgon. Jag gjorde min del i dag på eftermiddagen. Det var det gamla vanliga som vi gjorde.

Jimmy kom hem från jobbet vid halvsextiden efter ett lite längre dagpass: 06.00-17.00. Vi åt middag tillsammans när han kom hem. Sen så satt Jimmy mest i sitt rum vid sin dator. Och jag satt som vanligt mest i kökssoffan med min lilla bärbara dator i knäet. Borzko kom hem från jobbet vid åttatiden. Hans kväll såg då också ut som vanligt: middag, dusch, och sen sport på teve. Jenny kom hem, från sin dag på stan med klassen, vid åttatiden. Hon satt sen också mest vid sin dator.

En arbetsdag kvar… :-)   ;-)  




Kommentarer
Postat av: Angela

Åhh, vad härligt för dig med sommarlov. Hoppas att det blir en riktgit härlig sommar nu!

2006-06-07 @ 22:59:30
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Ja, nu har jag sommarlov! I 69 dagar! Helt underbart! Och värmen ska tydligen komma nu också! :-)

2006-06-08 @ 21:18:43
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Angela

Om jag skulle påstå att jag inte var avis så skulle jag ljuga ;-)

2006-06-09 @ 16:12:07
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Hihihi! Jag förstår att du är avis! Men vi betalar ju för vår ledighet också. De drar ju bort cirka 1.650:- kronor från min månadslön varje månad för att vi ska kunna få betalt hela året.

2006-06-09 @ 22:29:21
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0