Söndagen den 4 juni 2006


 
Mobilen ringde som vanligt klockan sju i morse. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och åt frukost. Borzko gick upp vid åttatiden. Efter hans morgonbestyr så gick han så småningom ner till gymmet i Farstahallen för att träna när de öppnade där klockan halvtio. Själv så gav jag mig ut på en morgonpromenad redan vid åttatiden i dag. Gick först Hökarängsvarvet och sen lite runt omkring i Farsta. Var ute i cirka en och en halv timme.

Stegräknaren var med:
10.808 steg
9.18 kilometer
327 förbrukade kalorier
1.32.14 effektiv gångtid

Hemma igen vid halvtiotiden. Höll på med diverse hushållsbestyr här hemma som vanligt. Satt lite med datorn också. Vid elvatiden så vaknade Jenny och Robin och gick upp. Satt och pratade med dem en stund när de åt frukost. Sen så stack Robin iväg hemåt vid tolvtiden. Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. Åt lite lunch med honom när han åt frukost. Jenny stack iväg in till stan vid ettiden. Hon skulle möta upp med sin kompis Zina där. Borzko kom hem från gymmet vid ettiden.

Slappade på eftermiddagen mest. Satt rätt så länge och läste. Jag köpte nyligen Jonas Gardells senaste bok ”Jenny”. Den är en fristående fortsättning på de två tidigare böckerna om hans liv: ”En komikers uppväxt” och ”Ett UFO gör entré”. Men de två böckerna var så länge sedan som jag läste, så jag ville läsa om de två innan jag började på ”Jenny”. Så jag började med att läsa i ”En komikers uppväxt”.

Spelade tre Betapetspel via Internet mot Robin på eftermiddagen också. Det blev 2-1 till mig.

Vid tretiden så stack Jimmy iväg till jobbet för att jobba ett kvällspass mellan fyra och åtta. Jenny kom hem från stan vid femtiden. Då åt hon, jag, och Borzko middag tillsammans. Sen så stack hon iväg vid sextiden igen. Hon skulle hem till Robin och också sova över där i natt.

Jag fortsatte mitt slappande på kvällen. Läste ut ”En komikers uppväxt” och började sen på ”Ett UFO gör entré”, och läste nästan ut den också. Satt lite med datorn förstås också. Teve tittade jag som vanligt inte på någonting alls. Jimmy kom hem från jobbet vid halvniotiden och satt sen vid datorn. Borzko tittade på teve. Fler Betapetmatcher blev det för mig. Men mot Snurran den här gången. Vi spelade tre stycken, och det blev 2-1 till mig nu också.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Det var ingen dålig promenad...själv har jag slöat i två veckor.
När man ligger på en solstol bränner man inga kalorier!
Ha en bra dag!

2006-06-05 @ 10:30:00
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Bim

---> Ninni: Hej! Jag kikade in i din blogg och såg att du har varit i Turkiet! Var var du? Jag har varit där två gånger, en gång i Side och en gång i Marmaris. Det var lika underbart på båda ställena.

2006-06-05 @ 13:50:50
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0