Tisdagen den 13 juni 2006


 

Vaknade vid sjutiden. Låg och drog mig till åttatiden, för jag ville inte störa alla andra. Sen gick jag upp och gjorde mig i ordning. Mamma, Pappa, Jimmy, Jenny, och Elsie kom sen också upp vartefter. Det var så varmt ute redan på morgonen så vi kunde sitta ute och äta frukost.

Jimmy och Jenny sover ute i Morfars Uthus.






Sen så satte vi oss alla ute på tomten och njöt av solen och värmen. Efter ett tag så cyklade jag, Jimmy och Jenny ner till stranden. Där tog Jenny sig ett dopp i det iskalla vattnet. Stannade bara en liten stund och sen så cyklade vi hem igen.


Jenny har just badat.






Åt lite lunch när vi kom hem. Strax efter så kom min syster Anette och hennes son Mathias ut till landet, och då blev det fika. Satt sen igen och solade och njöt av den underbara värmen. Anette och jag tog en promenad ner till sjön sen, medan Jenny, Jimmy och Mathias cyklade dit. Återigen så tog Jenny sig ett dopp, men ingen av oss andra ville bada i det kalla vattnet.


Så småningom så började vi med middagen. Jimmy var grillmästare och grillade hela fläskfiléer med hjälp av Jenny och Mathias. Jag gjorde det mesta av jobbet med maten inne, med lite hjälp av Mamma och Anette.


Grillarna.






Till middag åt vi helgrillad fläskfilé, potatisklyftor, blandad sallad, baguette, fyra sorters cremefracihe-såser, tre sorters keso, kex, ost, m.m, m.m, m.m. Efter maten så blev det kaffe med kanelbullar.


Efter disk och undanplockande så blev det en kubb-match i kvällssolen. Jag, Anette, Mamma och Pappa spelade mot Jimmy, Jenny och Mathias. Ungdomarna vann…


Jenny, Mamma, Mathias och Jimmy.





Vid åttatiden så åkte Anette hem till stan igen, för hon skulle jobba i morgon. Mathias stannade kvar hos oss. Han åker hem i morgon eller på torsdag.


Vid niotiden så tittade Mamma, Pappa, Elsie, Jenny och Mathias på fotbollsmatchen. Jag och Jimmy är ju inte intresserade av fotboll, så vi kopplade upp oss på Internet via modem med våra bärbara datorer istället.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0