Tisdagen den 27 juni 2006

 

 

Hade ställt mobilen på alarm klockan åtta i morse. Gick upp, duschade, gjorde mig i ordning, och sen så åt jag frukost. Hade tänkt mig en promenad sen, men det regnade ute så då struntade jag i promenaden.


 

Större delen av förmiddagen så varvade jag datorn med hushållsarbete. Bloggade gårdagens dagbok bland annat. Jimmy vaknade och gick upp vid halvelvatiden. Efter att han hade duschat och ätit så stack han iväg med bilen en stund. Han skulle hjälpa en jobbarkompis att flytta lite grejer.


 

Sen när han kom hem så höll vi på och fixade uppe i vardagsrummet. Möblerade ju om lite i går för att få plats med vår nya teve som förhoppningsvis kommer i morgon. Vi ordnade med det nya tevebordet och alla sladdar och så.


 

Jenny kom hem från Robin vid tretiden. Alla vi tre slappade på eftermiddagen. Sen så åt vi middag så småningom. Det blev samma mat som i går: kycklingklubbor och potatissallad.


 

Gick en sväng till Centrum efter middagen alla tre. Jag köpte mig en simkortsläsare till datorn. Och så köpte vi lite frukt och bär på torget. Handlade lite på Konsum också. Skulle hämta ut biljetter på ATG också, men det gick inte, för det var tydligen på Ticnet jag skulle hämta ut dem.


 

Då gick vi hem och hämtade bilen och åkte till Globen för att hämta ut biljetterna där. De brukar stänga sju, men nu hade de sommartider och hade stängt redan klockan fyra. Så det blev inga biljetter där heller. Jag får väl hämta de i morgon istället.


 

Sen så gjorde vi i ordning lite gott att äta. Jag åt jordgubbar, vindruvor och bigarråer. Jimmy åt chips, och Jenny åt ostbågar. Och så tittade jag på teve för en gångs skulle! Vi tittade alla tre på ”Allsång på Skansen”. Det programmet är verkligen Sommar för mig! Men helst ska man ju se det med Mamma och Pappa på deras landställe.


 

Efter programmet så blev det två Betapet-matcher över Internet mot Snurran. Hon hade turen med sig i dag och vann båda matcherna. Borzko hem från jobbet vid halvniotiden. Middag, dusch och teve blev hans kväll. Jimmy, Jenny och jag satt vid varsin dator resten av kvällen.


 

Här är en bild på vår nya teve som vi har köpt. Förhoppningsvis så kan vi hämta den redan i morgon.



Kommentarer
Postat av: Angela

Jag lyssnade med halvt öra på Allsången på Skansen eftersom jag stod i köket och lagade morgondagens lunch. Men jag tänker alltid på dig när jag hör/ser det programmet. Jag minns när du bloggade om att du och Jenny var där och satt hela dagen och väntade för att få bra platser.

2006-06-27 @ 23:23:23
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Jen

Hahaha, Nu gav du mig minnen Angela !
det är en dag man minns, varmt som sjutton var det.
men också mycket mysigt :)
eller hur Mamma? :P

2006-06-28 @ 00:24:59
URL: http://jennykullin.blogg.se
Postat av: Bim

---> Angela: Kul att du tänker på mig när du hör/ser programmet! ;-) Det var nog förrförra sommaren som vi var där. Förra året blev det inget. Vet inte om det blir av i år. Tror inte att det är någon som vill följa med mig... Jimmy sa dock att han kan tänka sig det när LORDI kommer dit.

2006-06-28 @ 13:19:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Bim

---> Jen: Ja, det var jättemysigt! Lite långtråkigt under dagen, och väldigt varmt... Men det var ändå en kul upplevelse! :-)

2006-06-28 @ 13:20:19
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Josephine

ååh, Betapet på nätet är så kul! :)

2006-06-28 @ 19:02:38
URL: http://joyce.blogg.se
Postat av: Bim

---> Josephine: Ja, visst är det! Brukar du spela mycket?

2006-06-28 @ 20:01:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0